افزایش درآمد ناخالص ملی در گرو توجه به اصول مهندسی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس، در نشست خبری به مناسبت روز ملی مهندسی و بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی گفت: توجه به اصول فنی و مهندسی و ارائه مسکن های با کیفیت به بهره برداران، به صورت مستقیم به افزایش درآمد ناخالص ملی کشور کمک خواهد کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، دکتر مجتبی زوربخش افزود: تأکید هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس، بر کنترل کیفی مصالح به کاررفته در ساختمان و اجرای ساخت و ساز توسط سازندگان و مجریان ذیصلاح است تا مسکن عرضه شده دارای رفاه و آسایش، ایمنی و عمر مفید برای بهره برداران باشد.
وی با اشاره به شرایط قرمز کرونایی و محدودیت های ایجاد شده در برگزاری برنامه های ویژه تجلیل از مهندسان عضو گفت: اقدامات مهندسان با اتکا با علم و اخلاق حرفه ای همواره قابل تحسین بوده است، اما به دلیل شرایط قرمز کرونایی امکان گردهمایی برای بزرگداشت روز مهندس امسال وجود ندارد، لذا به این منظور امسال برنامه های مجازی و کمک های مومنانه در فارس در نظر گرفته و اجرا می شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس یکی از برنامه های ویژه تجلیل از خدمات مهندسان فارس را رونمایی از کارت رفاهی ویژه مهندسان و پرسنل سازمان عنوان کرد و گفت: این کارت، شامل تخفیف های مناسبی جهت خرید در فروشگاه ها و همچنین استفاده از خدمات هتل ها و تسهیلات سفر و گردشگری در دو بخش اقامتی و تهیه بلیط برای اعضا و پرسنل سازمان و همچنین اصحاب رسانه می باشد.
زوربخش در خصوص دیگر اقدامات هیات مدیره به مناسبت روز مهندسی به افزایش دوبرابری پوشش بیمه تکمیل درمان مهندسان اشاره کرد و افزود: در راستای حمایت از حفاظت محیط زیست و کاهش آسیب‌های ناشی از تهیه سررسید و تقویم‌های کاغذی این سازمان اقدام به تهیه تقویم دیجیتال نموده است که قابلیت به روزرسانی را دارا است و از مزایای آن امکان برنامه ریزی و صندوق ارسال و دریافت پیام می باشد.
وی با اعلام آمادگی سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس در همکاری با نهضت ملی مسکن گفت: در این راستا پیگیری هایی به منظور شناسایی زمین های مناسب برای ساخت شهرکی با تمامی موازین استاندارد ویژه مهندسان انجام شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس با تاکید بر اهمیت شفاف سازی و عدالت محوری در توزیع کارهای ارجاعی به مهندسان گفت: در پاسخ به پرسش همیشگی مهندسان در خصوص نحوه ارجاع و توزیع عادلانه کار، اطلاعات مورد درخواست ایشان در وبسایت سازمان قرار داده شده است تا در معرض دید مهندسان و عموم شهروندان قرار گیرد. همچنین علاوه بر قرار دادن مصوبات سازمان روی سایت، در سیستم مدیریتی نیز داشبوردی تعریف شده است که از طریق آن امکان بررسی و پایش نحوه اجرای کار برای تمام مدیران و افراد دست اندرکار در بخش مهندسی به صورت دائم وجود دارد.
زوربخش، همکاری در احیای بافت تاریخی و فرهنگی کلان شهر شیراز را از اهم وظائف این سازمان برشمرد و افزود: از آنجا که سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان، ارائه خدمات مهندسی مطلوب در بخش های نظارت، طراحی، اجرا و کنترل مضاعف را در تمامی پروژه ها سرلوحه کار خود قرار داده است، اصالت بخشی و هویت بخشی به بافت تاریخی از اهم برنامه های مورد توجه هیأت مدیره دوره نهم قرار گرفته است.
وی با تأکید بر اهمیت استفاده از خرد جمعی اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس گفت: تلاش شده تا با اخذ مشاوره از پیشکسوتان و اعضای صاحب نظر عضو هیأت مشورتی سازمان و همچنین نظرات مهندسان جوان تعاملی سازنده ایجاد شود تا اعضای سازمان، به خانواده حرفه ای خودشان اعتماد بیشتری داشته باشند.
شایان ذکر است که ساختمان نظام مهندسی ساختمان فارس دارای ۷ رشته تخصصی و ۲۹ هزار و ۲۲۹ نفر عضو است که از این تعداد، ۱۵ هزار و ۷۴۸ نفر دارای پروانه اشتغال به کار هستند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;