اعمال نظارت دقیق برای صدور شناسنامه فنی ملکی

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، مهندس میر جعفری به تاریخچه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان اشاره نمود و گفت: لزوم خرید هر کالایی دارا بودن استانداردهای لازم است و سازمان نظام‌مهندسی ساختمان، نسبت به استاندارد و کیفیت ساخت‌وساز تلاش می‌کند تا شهروندان در ساختمان‌ها احساس امنیت بیشتری داشته باشد.
میر جعفری با اشاره به شایعه زلزله تهران گفت: قابل‌قبول نیست که شهروندان در این مواقع از منازل خود به خودروهایشان پناه ببرند و در تلاش هستیم ساختمانی ساخته شود تا در چنین شرایطی، به امنیت ساختمان‌ها اطمینان داشته باشد.
مهندس میر جعفری ساماندهی نماهای شهری را یکی از دغدغه های مهندسان معمار و شهروندان عنوان نمود و با اشاره به تعامل نظام‌مهندسی و شهرداری تهران در این خصوص، اظهار امیدواری کرد، شاهد نتایج مثبتی باشیم.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان تهران در خصوص خودباوری مهندسان نیز، به ساخت صحن حضرت زهرا (س)،در حرم امیرالمؤمنین علیه‌السلام، اشاره کرد و افزود: این پروژه را می‌توانیم نماد خودباوری مهندسان ایرانی بدانیم.
سید علیرضا میر جعفری، همچنین صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان را لازم و ضروری و هویت ساختمان عنوان نمود و ادامه داد تا زمانی که فرایند ساخت‌وساز مطابق مقررات ملی ساختمان انجام شود، شناسنامه فنی ملکی صادر نخواهد شد.
وی ارائه نقشه‌هایی چون ساخت را از دیگر ویژگی‌های شناسنامه فنی ملکی ساختمان و تسهیل بهره‌برداران عنوان نمود.
مهندس توکلی مسئول بسیج مهندسین تهران بزرگ نیز، هدف بسیج مهندسین را کارآمد سازی و توانمندسازی نظام‌مهندسی عنوان نمود و گفت: توسط کارگروه‌های تخصصی، کیفیت ساخت را ارزیابی می‌کنیم. توکلی به لزوم ساخت‌وسازها توسط سازنده ذی‌صلاح اشاره نمود و گفت: شعار بسیج مهندسین، ساخت شهر ایمن و اسلامی است.
وی ایمنی سازه و معماری اسلامی را مکمل یکدیگر عنوان نمود.
مسئول بسیج مهندسین تهران که برنامه‌ریزی گروه‌های جهادی را یکی دیگر از اهداف بسیج مهندسین عنوان نمود و گفت: گروه جهادی در قالب کمک‌های معیشتی و بازسازی ساختمان‌ها فعالیت می‌کند.
حسن توکلی، با اشاره به اقدامات مهندسان ایرانی در دوره دفاع مقدس، اظهار نمود: درزمینهٔ های مهندسی جایگاه پایینی نداریم و تلاش می‌کنیم با شفافیت بیشتر، شاهد اشتغال‌زایی و شکوفایی بیشتر مهندسان باشیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;