اعمال تعرفه افزایشی گازبهای مشترکان پر مصرف

 

مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از اعمال تعرفه افزایشی گاز بهای مشترکان پرمصرف خبر داد و گفت: در صورتی که مشترکان بدهکار شرکت ملی گاز نسبت به پرداخت گازبهای خود اقدام نکنند، گاز آنها قطع می‌شود.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز ، محمدرضا غروی با اعلام اینکه شرکت ملی گاز برای اعمال مدیریت مصرف گاز در بخش خانگی قبوض گاز‌بها را در سه رنگ صادر‌ می‌کند، افزود: این امر شرایطی را فراهم کرده است که مشترکان با رویت قبض گاز، مصرف فعلی خود را متوجه شده و با الگوی مصرف صحیح تطبیق دهند.

 

وی در گفت‌وگو با «ايسنا» ادامه داد: معنی رنگ‌بندی قبوض گازبها این است که افراد دارای قبض سبز هزینه کمتری پرداخت می‌کنند و به تدریج با تغییر رنگ این قبوض مبالغ پرداختی برای گاز‌بها نیز افزایش خواهد یافت.

غروی توضیح داد: مشترکانی که در اقلیم‌های مختلف در پله اول قرار می‌گیرند برای مصرف هر مترمکعب گاز 30 تومان و در پله دوم 50 تومان پرداخت می‌کنند، اما به تدریج با افزایش مصرف گاز و خارج‌شدن از الگوی مصرف قیمت محاسباتی گاز مصرفی خانگی برای هر مترمکعب گاز به 350 تومان افزایش خواهد یافت، بنابراین هرچه گاز کمتری مصرف شود، قیمت گاز در پله‌های پایین محاسبه می‌شود و بالعکس.

غروی با ابراز امیدواری از اینکه مشترکان شرکت ملی گاز با رعایت الگوی مصرف در ماه‌های سرد سال مصرف بهینه داشته باشند، یاد‌آور شد: با مصرف صحیح گاز نه تنها افراد می‌توانند به اقتصاد خانوار خود کمک کنند بلکه زمینه را برای برخورداری همه بخش‌ها از گاز فراهم می‌کنند. وی با اشاره به اینکه ادامه عملیات گازرسانی مستلزم استمرار سرمایه‌گذاری شرکت ملی گاز ایران است، گفت: بنابراین از کلیه‌ مشترکان خانگی، صنعتی، تجاری و جایگاه‌های «سی.ان.جی» درخواست می‌شود با پرداخت به موقع بدهی‌های خود در اجرای پروژه‌های گازرسانی به شرکت گاز کمک کنند.

غروی با اشاره به اینکه متوسط مصرف گاز در سال جاری در ماه‌های ابتدایی 369 میلیون مترمکعب بود، گفت: با افزایش دمای هوا مصرف گاز در آبان‌ماه به 433 میلیون مترمکعب رسید. غروی پیش‌بینی کرد که روند مصرف گاز در فصل سرما افزایش بیشتری یابد، چرا که در یک سال گذشته حدود یک میلیون مشترک جدید به تعداد مشترکان شرکت ملی گاز اضافه شده است که این امر به طور طبیعی موجب خواهد شد که روند مصرف گاز نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

از سوی دیگر، مدیرعامل گاز استان تهران نیز از بازگشت هزینه آبونمان به قبوض گاز خانگی با دستور سازمان هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.

یعقوبعلی حسین‌نیا درباره آخرین وضعیت بار مالی قبوض گاز زمستانی مشترکان خانگی به «مهر» گفت: آن دسته از مشترکانی که در 24 ساعت شبانه روز حدود 11 متر مکعب و ماهانه 330 متر مکعب گاز مصرف کنند، با دریافت قبوض سبز باید حدود 15 هزار تومان برای مصرف گاز پرداخت کنند.

مدیرعامل گاز استان تهران همچنین با تاکید بر اینکه آن دسته از مشترکان گاز خانگی که در سطح استان تهران و البرز روزانه بین 11 تا 20 مترمکعب و ماهانه بین 400 تا 600 متر مکعب گاز مصرف می‌کنند، قبوض زرد دریافت خواهند کرد، تصریح کرد: بار مالی این دسته از مشترکان گاز خانگی در هر قبض صورت حساب صادر شده بین 25 تا 30 هزار تومان محاسبه می شود.

وی با تاکید بر اینکه آن دسته از مشترکانی که ماهانه بیش از 300 متر مکعب گاز مصرف کنند، قبض قرمز دریافت خواهند کرد، گفت: برای این دسته از مشترکان هم قبوضی با بار مالی بیش از 30 هزار تومان صادر خواهد شد. وی درباره اضافه شدن مجدد آبونمان در قبوض گاز مشترکان شهری و روستایی توضیح داد: در مقطعی از سال گذشته با دستور سازمان هدفمندی یارانه‌ها آبونمان از قبوض گاز مشترکان خانگی و شهری حذف شد که مجددا از ابتدای مهرماه امسال هزینه آبونمان در قبوض گاز مشترکان با دستور سازمان هدفمندی یارانه‌ها محاسبه می‌شود.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;