اعلام زمان و لینک ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری

تاسیسات نیوز: ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی در سال ۱۴۰۲ به منظور جذب و بکارگیری افراد متخصص رشته های و حوزه های مختلف مورد نیاز دستگاه های قضا انجام می شود. ثبت نام کارشناس رسمی دادگستری​ و قوه قضاییه در سال ۱۴۰۲ برای داوطلبان امکان پذیر خواهد بود.
کارشناسان رسمی دستگاه های اجرایی قضایی دادگستری و قوه قضاییه به منظور قضاوت هر چه بهتر پرونده های شکایا و دعاوی مختلف بکارگرفته می شوند. هر یک از کارشناسان رسمی قوه قضاییه برای پرونده های قضایی مربوط به حوزه تخصصی خود فراخوانده می شوند. ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۵ مهرماه ادامه خواهد داشت.
استخدام و جذب کارشناسان رسمی از طریق برگزاری دو آزمون ” کارشناس رسمی دادگستری ” و ” کارشناس رسمی قوه قضاییه ” صورت می گیرد. این آزمون در سال جاری احتمالا بصورت مشترک برگزار می شود اما معمولا شرایط ثبت نام و پذیرش آنها مشابه بوده و تفاوت های جزئی دارد. با هدف سهولت امر ثبت نام و اطلاع رسانی هر چه دقیق تر در خصوص آزمون کارشناسی رسمی سال ۱۴۰۲ در ادامه این مقاله به تفکیک جزئیات زمان، نحوه و شرایط ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری و آزمون کارشناسان قوه قضاییه سال ۱۴۰۲ را ارائه داده ایم.
کانون وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه هر ساله حداقل یکبار از طریق برگزاری آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه اقدام به جذب افراد متخصص مورد نیاز خود می کند. این آزمون مانند بسیاری از آزمون استخدامی ها تحت نظر این مرکز و توسط سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می شود.
زمان ثبت نام و برگزاری این آزمون پس از تصویب شرایط و رشته های تخصصی مورد نیاز هر سال و با اخذ مجوز های لازم مشخص و اعلام می شود. تاریخ ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه مانند استخدام قوه قضاییه هر ساله ثابت نبوده و ممکن است زمان ثبت نام آزمون کارشناس رسمی قوه قضاییه ۱۴۰۲ با سال گذشته کمی متفاوت باشد.
ثبت نام آزمون کارشناس رسمی قوه قضاییه سال جاری از ۲۹ شهریور تا ۵ مهر ماه آغاز شده و داوطلبان می توانند از طریق لینک زیر برای ثبت نام از طریق لینک زیر اقدام نمایند.
 گزارش اختبار، مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوۀ قضائیه، در اجرای بند «ب» ماده ۴ آئین نامه اجرایی ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی مصوب ۱۳۹۷/۱۱/۲۹و طبق تبصره یک ماده ۴ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۱۴۰۰/۱۲/۲۴مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲ نسبت به برگزاری آزمون کارشناسان رسمی اقدام می نماید.
بر این اساس متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری جهت شرکت در آزمون سراسری کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۴۰۲ می توانند از روز چهارشنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۹لغایت روز چهارشنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۰۵ بامراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به دریافت و مطالعه دقیق دفترچه راهنما از آن درگاه و ثبت نام در این آزمون اقدام نمایند.
برای دانلود دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی رسمی قوه قضاییه کلیک کنید
برای ثبت‌نام در آزمون کارشناسی رسمی قوه قضاییه کلیک کنید 
آزمون برای همه متقاضیان در روز جمعه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۲ برگزار خواهد شد.
هزینه ثبت‌نام در این آزمون ۶۰۰ هزار تومان است و داوطلبان باید حتما شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام را داشته باشند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;