اعلام زمان اجرای تعرفه خدمات مهندسی در مراکز استان ها

تاسیسات نیوز: در صورت اصلاح مبانی قیمت گذاری ، سازمان های نظام مهندسی استان ها می توانند تعرفه خدمات مهندسی را از ابتدای هر سال ، اجرایی نمایند.
بر اساس این گزارش، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان اعلام کرد؛ با توجه به فقدان تعرفه مشخص برای اجرایی سازی مفاد مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان ( تعمیر و نگهداری ساختمان ها ) و استفاده از خدمات مسئول ایمنی در موارد خاص ( منطبق بر مفاد مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان ) ، مراتب طی نامه ای به حضور ریاست محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان ، جهت پیگیری در کارگروه مبانی قیمت گذاری ( کارگروه مشترک شورای مرکزی سازمان و وزارت راه و شهرسازی ) اعلام شد .

به صورت خاص، لزوم اصلاح جدول ۱۱ ( از ماده ۱۷ مبحث دوم مقررات ملی ساختمان ) جهت تعمیم تعریف و ساختار تعرفه سالیانه خدمات مهندسی به کلیه رشته ها و خدمات مربوط ( از جمله نقشه برداری ، شهرسازی ، ترافیک ، خدمات آزمایشگاهی ، مجریان و … ) مورد تاکید این سازمان می باشد .

قابل ذکر است در صورت اصلاح جدول یادشده و ابلاغ به موقع جدول هزینه ساخت و ساز در پایان هر سال ، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها می توانند همه ساله براساس مندرجات بند ۱۷-۲ از مبحث دوم مقررات ملی ساختمان ، جدول تعرفه را به صورت هماهنگ در سطح کشور و از ابتدای سال اجرایی نمایند .

لازم به یادآوری است که شورای محترم مرکزی سازمان در دوره اخیر و با ریاست جناب آقای دکتر شکیب با رویکردی بسیار فعالانه ، موارد متعدد و مهمی از جمله بیمه مهندسان و اصلاح مبانی قیمت گذاری را مورد پیگیری قرار داده است .

1402 08 27 10 26 04dd052244 7d27 43d5 bbc3 f56da807b00f

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;