اعلام جرم علیه مالکان و سازندگان ساختمان های ناامن

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران بر لزوم جرم انگاری تخلفات ساختمانی تاکید کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، احمد علوی صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در کشور ما هنوز تخلفات ساختمانی جرم انگاری نشده است، گفت: مسئله اصلی این است که سه بار جرم انگاری تخلفات ساختمانی به مجلس برده می‌شود اما رای نیاورده و این مسئله هنوز حل نشده است.
وی با بیان اینکه جالب است که در تخلفات ساختمانی، با ساختمان برخورد می‌شود، تصریح کرد: اشکال اصلی آنجاست که هنوز نتوانستیم قانون درستی داشته باشیم و با ساختمان و نه سازنده ساختمان برخورد می‌شود. در حالیکه متخلف اصلی سازنده است.
علوی با بیان اینکه در همین حوادث اخیر سوال است که مالکی که ساختمان را ساخته کجاست؟ گفت: حتما باید حادثه‌ای همچون متروپل رخ دهد که به سراغ سازنده برویم؟
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر احکام برنامه توسعه هفتم در حال نگارش است و باید مسئله تخلفات ساختمانی نیز جرم انگاری شود، ادامه داد: دقت داشته باشید که به دلیل عدم جرم انگاری تخلفات ساختمانی، سازنده همین ساختمان‌های ناایمن غیر مجاز منطقه ۱۹ می‌تواند در یک منطقه دیگر از فردا کارش را آغاز کند و این هشدار برانگیز است.
علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه باید هوای خانواده‌های شهدا را داشته باشیم، گفت: باید فکر اساسی برای خانواده‌های این افراد داشته باشیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;