اعلام اولویتهای سومین جلسه گروه تخصصی نقشه برداری نظام مهندسی

در سومین جلسه گروه تخصصی نقشه برداری شورای مرکزی به صورت حضوری و مجازی برگزار به مسائل مربوط به نظام مهندسی و نقشه برداری پرداخته شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، سومین جلسه گروه تخصصی نقشه برداری شورای مرکزی به صورت حضوری و مجازی و با مشارکت تمامی اعضا برگزار شد.
در این جلسه در خصوص رویکرد آینده و مشکلات قابل پیگیری توسط گروه تخصصی و بررسی و بازنگری جدول و شرح خدمات ارائه شده توسط شرکت مشاور شهریگ بحث و بررسی شد.
در ادامه جلسه در خصوص پیگیری پیش نویس ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی ساختمان(مبحث دوم)، نامه ارسال شده به معاونت وزارت راه و شهرسازی توسط مهندس خرم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان، به استحضار اعضای گروه رسید و مقرر شد به عنوان با اولویت همچنان پیگیری شود تا آسیبی به جایگاه تخصصی نقشه برداری وارد نشود.
بعد از بحث و بررسی در خصوص دستورکارهای جلسه، مقرر شد مشکلات مربوط به تفکیک آپارتمان به ویژه بحث پارکینگها در جلسه بعدی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و ضمنا در اسرع وقت جلسه کمیته مشترک‌راهبردی ثبت برگزار شود.
قرار شد در خصوص مبحث نقشه برداری باتوجه به اقدامات قبلی و اینکه پیش نویس آماده است، از وزارت‌ پیگیری شود، ضمن اینکه مقرر شد در خصوص تعرفه با توجه به عدم امکان مشخص شدن فرایند تحلیل داده ها توسط شرکت مشاور  پیشنهاد شد اولا نامه رییس سازمان به شرکت مبنی بر توجه به وظایف نقشه برداری و ساعات کاری این رشته در نظارت و طراحی ارسال شود.
در همین حال، در خصوص شرح خدمات ضمن مشخص شدن نحوه ارایه برخی مستندات توسط متقاضیان طراحی و نظارت پیشنهاد شد تا  پیگیری لازم برای جمع بندی و ارسال به استانها صورت گیرد.
 اولویت های دیگری هم برای پیگیری از جمله نهایی کردن شیوه نامه سراسری تفکیک آپارتمانها – پیگیری تعرفه و دستورالعمل تهیه نقشه های عرصه بود که قرار شد در زمان لازم‌ پیگیری شود.
منبع نظام مهندسی کشور
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;