اعلام آخرین تصمیمات رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزیرراه و شهرسازی

نشست مشترک رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزیر راه و شهرسازی به اتخاذ پنج تصمیم مهم منجر شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، در دیدار مشترک مهندس احمد خرم، رییس سازمان نظام مهندس ساختمان با مهندس اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، مهمترین موضوعات روز این سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
«تعارض منافع»  یکی از مهمترین موضوعاتی بود که در نشست مشترک مهندس خرم و مهندس اسلامی مطرح و مشکلات مربوط به این موضوع تعیین تکلیف گردید و منجر به اصلاح دستورالعمل مذکور شد.
توضیح آنکه در این نشست موضوعات تعارض منافع که امکان مشارکت برای کاندیداتوری در انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استانها را محدودیت ایجاد کرده بود، مذاکره شد و مهندس اسلامی، دستور ابلاغ بخشنامه جدید را صادر کرد.
 براساس بخشنامه جدید، امکان حضور مهندسان عضو سازمان شاغل در سازمان برنامه و بودجه، نوسازی مدارس، ثبت اسناد و املاک و وزارت نیرو در هیات مدیره نظام مهندسی فراهم شد.
همچنین، موضوع بنده ۵ ماده ۲ مکرر درخصوص اجتناب از تکفل همزمانی که عدم استفاده از پروانه اشتغال به کار را به همراه خواهد داشت، مورد بحث قرار گرفت که وزیر راه و شهرسازی برای مرتفع کردن این مهم، دستور رسیدگی را صادر کرد.
در ادامه این نشست مشترک، موضوع صندوق مشترک در رابطه با استفاده از ظرفیت های موجود در قانون و ایجاد صندوق های سرمایه گذاری زمین و مسکن و انجام پروژه های مشارکتی و رساندن سود بانکی ۱۳ درصد سالانه به حداقل دو برابر سود مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دستورات لازم در این خصوص صادر شد.
«اهتمام وزارتخانه و سازمان برای تشویق اعضا برای مشارکت بیشتر در انتخابات آتی هیات مدیره نظام مهندسی استانها در تعیین سرنوشت آینده مدیریتی نظام مهندسی»، موضوع مهم دیگری بود که در نشست مشترک رییس این سازمان و وزیر راه و شهرسازی بر آن تاکید شد.
موضوع چهارم که در نشست مشترک مهندس خرم و مهندس اسلامی مورد اشاره قرار گرفت، «لزوم تشکیل جلسات منظم کارشناسی بین مدیران وزارتخانه و سازمان به منظور هماهنگی بیشتر در تصمیم سازی ها» بود.
«استفاده از طرح موسسه صندوق پس انداز مسکن با توجه به آئین نامه اجرایی تبصره ۲ ماده ۷ قانون حمایت از احیاء و نوسازی بافت های فرسوده» موضوع مهم دیگری بود که در این نشست مشترک مطرح و وزیر راه و شهرسازی هم دستوراتی در این خصوص صادر کردند.
مشروح این موارد در خبرهای آتی به سمع و نظر اعضای محترم سازمان خواهد رسید.
منبع نظام مهندسی کشور
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;