اعتراض میدانی مهندسان ساختمان مازندران و سکوت مسئولان

 جمعی از مدیران و مهندسان شرکت های طراح و نظارت نظام مهندسی ساختمان مازندران خواستار باز شدن فایل برای ثبت طرح‌های ساخت‌وساز از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان شدند.
به گزارش تاسیسات نیوز، شماری از اعضای ۱۲۰ شرکت طراح و نظارت مهندسی ساختمان مازندران امروز شنبه با تجمع مقابل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان نارضایتی خود را نسبت به آنچه که عملکرد ضعیف هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نامیدند ، اعلام و تاکید کردند : در حالی که پروانه بسیاری از شرکت های طراح  و نظارت دارای اعتبار طبق مقررات قبلی است ، اما به دلیل مسدود بودن فایل های اینترنتی برای ثبت طرح های ساخت و ساز ، این شرکت ها دچار چالش با کارفرمایان خود شدند.
تجمع کنندگان گفتند که مشکل مسدود بودن ثبت فایل برای شرکت های طراح و نظارت مهندسان ساختمان مازندران  از خرداد ماده امسال شروع شده و هر هفته  وعده بازگشایی را می دهند ، اما پس از گذشت حدود سه ماه همچنان این شرکت ها با چالش مواجه هستند.
نماینده معترضان شرکت های طراح و ناظر مهندسی ساختمان مازندران در گفت و گو با خبرنگار ما گفت : هیچ دلیلی ندارد تا شرکت هایی که پروانه اشان دارای اعتبار است ، این چنین دچار چالش شوند.
مهندس ولی با بیان این که اگر اصلاحیه ای از مقررات وجود دارد باید برای همه استان های کشور باشد نه این که مسئولان مازندران فایل مربوط به این شرکت ها را مسدود کنند، افزود : هر یک از شرکت های طراح و نظارت استان  ۲۰ تا ۵۰ نفر نیروی انسانی شاغل دارند که از طریق قرارداد  با کارفرمایان درآمد کسب می کنند، اما از سه ماه پیش تاکنون به دلیل مسدود بودن  نمی توانیم فرانید کار را  ادامه بدهیم و کارفرمایان نیز از پرداخت مبلغ قراردادها امتناع می کنند که البته به حق است.
وی توضیح داد: این که  شرکت های طراح و نظارت باید مقرات جدید وزارت راه و شهر سازی و نظام مهندسی ساختمان را رعایت کنند، شکی نیست ، اما چرا این چنین دست انداز ایجاد کردند و انتخاب کابینه جدید در دولت ، معرفی وزیر راه و  شهر سازی و بررسی این مقررات در این وزارتخانه را بهانه می کنند و مهم تر این که فقط مسئولان مازندران بر خلاف دیگر استان ها به این موضوعات توجه و شرکت های  استان را دچار چالش کرده اند .
نماینده معترضان با انتقاد از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران ، گفت: در حالی که هیات مدیره این سازمان در استان برای حل چالش تعارض منافع خود تا دیوان عدالت اداری و دفتر وزیر راه، پیگیر مسائل خود هستند ، اما نسبت به مسائل برخی از شرکت‌ها که ارتباط مستقیم با معیشت ۲ هزار مهندس و خانواده‌های آنان دارد ،سکوت کرده است.
روابط عمومی سازمان نظان مهندسی ساختمان مازندران در پیگیری اعلام کرد که معترضان مقابل ساختمان اداره کل راه و شهر سازی استان تجمع کردند و پاسخگویی به مشکلات مطرح شده رابطی به آنها ندارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت که فعلا تمایلی برای ابراز نظر ندارد.
مدیرکل راه و شهر سازی مازندران هم با وجود پیگیری ۲ ساعته و هماهنگی با دفترش و طرح موضوع برای اظهار نظر ، تا ساعت مخابره این گزاش حاضر به گفت و گو با خبرنگا ما نشد.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;