اطلاعیه کنفرانس IAQ 2013 برای دریافت چکیده مقاله

ASHRAE در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که برای کنفرانس IAQ 2013 خود با محوریت موضوعی «سلامت محیط زیست در ساختمان‌های با مصرف انرژی پایین» چکیده مقاله دریافت می‌کند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، گفته می‌شود در این کنفرانس مقوله‌هایی چون IAQ، آسایش گرمایی، کنترل منابع، پاکسازی هوا، تهویه، چالش‌های مربوط به سلامت محیط و نگرانی‌های مرتبط با طراحی، ساخت، بازسازی و بهره برداری از ساختمان های با مصرف انرژی پایین مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت. این کنفرانس در تاریخ پانزدهم تا هجدهم اکتبر سال 2013 در ونکوور کانادا برگزار خواهد شد. گفتنی است انجمن ISIAQ در سازماندهی این کنفرانس که هفدهمین رویداد از سلسله کنفرانس‌های ASHRAE IAQ محسوب می‌گردد، همکاری داشته است. استیو امریچ (Steve Emmerich)، یکی از مسئولان برگزاری این کنفرانس، در همین ارتباط گفت علاوه بر مقوله‌هایی چون آسایش گرمایی و سایر مسائل IEQ، به چالش‌های مربوط به ایجاد محیط سالم برای ساختمان ها و سایر فضاهای بسته اشاره می شود، تمرکز اصلی ما به حداقل رساندن میزان مصرف انرژی آن‌ها خواهد بود.

هال لوین (Hal Levin)، یکی دیگر از مسئولان اجرایی این کنفرانس نیز با اشاره به رابطه پیچیده میان شرایط محیط داخل و خارج و نیز اثرات تغییرات جوی و لزوم طراحی ساختمان‌های راحت، سالم و در عین حال با حداقل مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه‌ای، تصریح کرد: «افزایش میزان مصرف انرژی تنها راه رسیدن به اهداف تعریف‌شده در جهت بهبود IAQ و آسایش گرمایی است. اما نیل به این اهداف بدون افزایش یا کاهش قابل‌ملاحظه مصرف انرژی نیز میسر خواهد بود. این در حالی است که توجهی که در شرایط فعلی به میزان بازده انرژی می‌شود اغلب مانع از تمرکز کافی بر پیامدهای محیطی کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها شده است.» در کنفرانس IAQ 2013، وضعیت آگاهی از نحوه ایجاد توازن میان سلامت محیط و بازده انرژی در ساختمان‌ها مورد بررسی قرار گرفته و به آموزش‌های آتی و جهت‌دهی‌های سیاسی و تحقیقاتی کمک خواهد شد. نقش ساختمان، سیستم‌های HVAC و طراحی سیستم‌های غیرفعال و عملیاتی دستیابی به سلامت محیط داخل ساختمان‌های با میزان مصرف انرژی پایین، از جمله موارد کلیدی مورد بحث در این کنفرانس خواهند بود. گفتنی است چکیده‌ها باید در موضوعات زیر ارائه گردند:

  • سلامت محیط در ساختمان‌های با مصرف انرژی پایین
  • رطوبت و سلامت
  • منابع و مواد شیمیایی
  • ساختمان‌های مسکونی
  • ساختمان‌های تجاری و سازمانی
  • پاکسازی و تصفیه هوا
  • میکروارگانیسم‌ها و عفونت‌ها
  • ابزارها

 

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;