اطلاعیه نظام مهندسی در باره خدمات شرکتهای فنی آزمایشگاهی

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد اطلاعیه در خصوص استفاده از خدمات شرکت های فنی آزمایشگاهی توسط مهندسین ناظر دارای پروانه اشتغال عمران و معماری به شرح ذیل صادر کرد:
به گزارش تاسیسات نیوز، اداره کل راه و شهرسازی استان یزد در نامه ای خطاب به مهندسین ناظر دارای پروانه اشتغال عمران و معماری  بر استفاده از خدمات شرکت های فنی آزمایشگاهی دارای صلاحیت و مورد تائید این اداره تاکید کرد.
به گزارش روابط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، متن کامل این نامه  شرح ذیل است:
با عنایت به مصوبه اداره کل راه و شهرسازی مبنی بر استفاده از خدمات شرکت های فنی آزمایشگاهی در استان با هدف ضابطه مند نمودن این خدمات و با توجه به اهمیت نتایج آزمایش‌های ژئوتکنیک، بتن و جوش در دستیابی به کیفیت استاندارد خدمات مهندسی ساختمان به پیوست لیست شرکت های آزمایشگاه دارای صلاحیت در استان ارسال می گردد.
لازم بذکر است که گروه های ساختمانی هدف آزمایش ژئوتکنیک (محدود به گروه های ساختمانی ج و د)، آزمایش بتن برای کلیه گروه های ساختمانی بر مبنای ضوابط مبحث نهم مقررات ملی ساختمان و آزمایش جوش برای کلیه گروه های ساختمانی و مبنای ضوابط مبحث دهم مقررات ملی ساختمان می باشد.
معرفی آزمایشگاه های بتن و جوش در مرحله ی معرفی ناظر ساختمان می باشد و نتایج این آزمایشات در هر پروژه می بایست به تایید مهندس ناظر (معماری و عمران) و تفسیر مهندس ناظر از نتایج آزمایش ها قطعی محسوب می شود.
لذا مقتضی است در مرحله تعیین شده طبق ضوابط و مباحث مقررات ملی نسبت به راهنمای مالک جهت انجام آزمایشات مذکور اقدام لازم را مبذول فرمائید.
لیست آزمایشگاه های عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد
منبع نظام مهندسی یزد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;