اطلاعیه ای مهم برای ناظران

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، با توجه به شرح وظایف ناظران مندرج در مبحث 2 مقررات ملی ساختمان، ناظران موظفند گزارشات مرحله‌ای خود را به موقع ارائه نمایند و عدم انجام آن مصداق تخلفات حرفه‌ای محسوب می‌شود.





اخیرا با راه‌اندازی سامانه ارجاع نظارت آبفا و برق و استناد این سامانه‌ها به گزارشات مرحله‌ای ناظران در ساختمان‌های زیر 1500 متر، مشاهده گردید که تعداد قابل توجهی از پروژه‌های ساختمانی مطابقت مرحله اجرای ساختمان و گزارشات ثبت شده را نداشته و نتیجتا منجر به بروز اختلال در روند انتخاب ناظران مکانیک و برق و نیز سامانه‌های مربوطه گردیده است.





لذا ضروری است اعضای محترم سازمان نظام مهندسی گزارشات مرحله‌ای را در موعد مقرر ارائه نموده و در صورت احراز عدم تطابق گزارش مرحله‌ای با وضعیت ملک از طریق سامانه‌های آبفا و برق و بازرسی‌های متعاقب آن، پیگیری تخلف مربوط از طریق مراجع انتظامی صورت خواهد گرفت.

 

 

 

 

قابل ذکر است به توجه به بروز چنین مسئله‌ای در سامانه آبفا و برق بازرسی‌های موردی تطبیق برای کلیه ساختمان‌ها در تمام متراژها اخیرا افزایش یافته و موارد تاخیر در ارائه گزارش‌ها پیگیری انتظامی خواهد شد.

 

 

 

 

همچنین ناظرانی که دارای رای شورای انتظامی و یا محرومیت‌های ماده 100 شهرداری هستند علاوه بر زمان محکومیت خود، در سامانه ارجاع کار ضریب کاهشی به ایشان تعلق گرفته که منجر به کاهش ارجاعات نظارت خواهد شد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;