اصلاح قانون تامین اجتماعی درباره صنوف مرتبط با تاسیسات ساختمانی

سخنگو و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران برضرورت اصلاح قانون تامین اجتماعی درباره صنوف مرتبط با تاسیسات ساختمانی تصریح کرد.
ضرورت اصلاح قانون تامین اجتماعی درباره صنوف مرتبط با تاسیسات ساختمانی
به گزارش تاسیسات نیوز، سخنگو و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران بیان کرد: بیمه کارگران و کارفرمایان صنفی یکی از موضوعات مهمی است که در اتاق اصناف ایران آن را دنبال می‌کنیم و در این راستا یکی از موارد مربوط به افرادی است که پروانه صنفی خود را از اتحادیه‌های وابسته به خدمت ساختمانی دریافت می‌کنند.
مهدی امیدوار افزود: صنوفی مثل تاسیسات گازرسانی، آب‌رسانی یا مواردی مثل ایزوگام لازم است که کارت مهارت دریافت کنند اما این موضوع با دریافت پروانه کسب متفاوت است.
وی بیان کرد: پیشتر این افراد که هم کارت مهارت داشتند و هم پروانه کسب، با مراجعه به اداره کار می‌توانستند با پرداخت هزینه کمی تحت پوشش بیمه درآیند اما مدتی است که با افرادی که پروانه کسب دارند به نحو دیگری برخورد می‌شود و در صورت داشتن پروانه کسب، بیمه آن‌ها لغو می‌شود.
رئیس کارگروه مالیاتی اتاق اصناف ایران ادامه داد: این امر موجب شده است که افراد زیادی در شهرهای مختلف پروانه کسب خود را باطل کرده و با همان کارت مهارت به صورت سیار کار کنند.
سخنگو و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران بیان کرد: این امر از آنجایی آسیب زننده است که هیچ نهادی بر عملکرد و حسن انجام کار این افراد نظارت نخواهد داشت و از سوی دیگر، مشکلاتی را برای اتحادیه‌های مربوطه نیز پیش آورده است که در اتاق اصناف ایران به دنبال راهکارهایی برای حل این مسئله هستیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;