اصلاح ظرفیت قبل از سفت کاری در دفاتر نظام مهندسی

با مساعدت معاونت امور دفاتر نمایندگی امکان اصلاح ظرفیت قبل از مرحله سفت‌کاری برای ناظرین عضو دفاتر نمایندگی فراهم شد.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، امکان «اصلاح ظرفیت قبل از مرحله سفت‌کاری» برای ناظران عضو دفاتر نمایندگی سازمان در شهرستان‌های مختلف تهران فراهم شد. به این ترتیب ناظران سازمان می‌توانند در صورت وقوع یکی از شش حالت زیر برای پروژه،اصلاح ظرفیت ،درخواست دهند:
حالت اول: خروج از ظرفیت هریک از ناظران به دلیل «عدم پیگیری مالک پس از سپری شدن ۲ماه از زمان ارجاع و عدم صدور برگه تعهد»
حالت دوم: خروج از ظرفیت کلیه ناظران به دلیل «انصراف محضری مالک از ادامه فرایند صدور پروانه بعد از ارجاع کار با گذشت حداقل ۲ماه از زمان ارجاع»
حالت سوم: خروج از ظرفیت هریک از ناظران به دلیل «عدم صدور پروانه ساختمانی پس از سپری شدن ۱۲ ماه از زمان ارجاع علی‌رغم پرداخت حق الزحمه ناظران»
حالت چهارم: اصلاح ظرفیت هریک از ناظران به دلیل «عدم شروع به کار یا توقف پروژه بعد از اتمام مدت قرارداد و عدم تمدید مالک حداقل با گذشت یکسال از زمان ارجاع» در صورت اتمام اعتبار پروانه ساختمانی تعداد کار صفر خواهد شد.
حالت پنجم: خروج از ظرفیت هریک از ناظران حائز شرایط «انصراف ناظر به علت سلب صلاحیت قانونی به دلیل تخلف ساختمانی مالک»
حالت ششم: اصلاح ظرفیت کلیه ناظران به دلیل «انصراف محضری مالک از ساخت بعد از صدور پروانه ساختمانی در هر مرحله از عملیات اجرائی پس از گذشت حداقل ۶ ماه از زمان ارجاع»
مهندسان ناظر عضو دفاتر نمایندگی سازمان می‌توانند در صورت بروز هر یک از حالات فوق به دفتر نمایندگی مراجعه کرده و با تکمیل فُرم‌های مربوطه نسبت به اصلاح ظرفیت خود اقدام کنند.
گفتنی است به‌زودی تمامی این فرم‌ها به‌صورت برخط از بخش «معاونت دفاتر نمایندگی» قابل دسترسی است. هم‌چنین تمام تلاش‌ها برای اضافه کردن این قابلیت به کارتابل مهندسان ناظر ادامه دارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;