اصفهان ورق سیمانی نانوآزبست تولید کرد

 اصفهان ورق سیمانی نانوآزبست تولید کرد

کارخانه ورق های سیمانی اصفهان برای اولین بار در کشور با تولید ماده «نانو آزبست» به جای آزبست خطوط تولید خود را راه اندازی کرد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،   سازمان حفاظت محیط زیست به کارگیری آزبست از هر نوع در تولید ورق های صاف و موجدار و در قطعات خودرو شامل لنت، کلاچ و واشر را به هر میزان و تحت هر شرایط ممنوع اعلام کرد و ایران به جمع ۵۰ کشور اجرا کننده قانون ممنوعیت استفاده از آزبست پیوست.

 

مدیر عامل کارخانه تولید ایرانیت اصفهان روز یکشنبه در آیین شروع به کار دوباره این کارخانه به خبرنگار ایرنا گفت: استفاده از آزبست در تولید ورق و لوله های سیمانی در تیر ماه سال ۹۰ به دلیل مشکلات بهداشتی و زیست محیطی ممنوع شد.

 

محمدرضا وفایی افزود: به دنبال این ممنوعیت، واردات این محصول نیز متوقف و در پی آن کارخانه هایی که از این ماده در تولیدات خود استفاده می کردند تعطیل شدند.

 

وی با بیان اینکه فناوری تولید ورق های سیمانی بدون استفاده از آزبست نیز در اختیار کشور نبود، افزود: این کارخانه برنامه تحقیقاتی برای تولید ماده جایگزین را به اجرا گذاشت و پس از ۱۰ ماه تحقیق، متخصصان این کارخانه موفق به تولید ورق های سیمانی، بدون استفاده از آزبست شدند و کارخانه دوباره راه اندازی شد.

 

مدیر کارخانه ایرانیت اصفهان با اشاره به اینکه ماده جدید « نانو آزبست » نام دارد و جایگزین مناسب برای آزبست است، افزود: این ماده از نظر کیفیت مورد تایید آزمایشگاه های معتبر قرار گرفته است.

 

وفایی گفت: با راه اندازی مجدد کارخانه ۸۰ نفر از افرادی که به علت متوقف شدن فعالیت کارخانه بیکار شده بودند به کار بازگشتند.

 

وی افزود: فاز یک این کارخانه اکنون به صورت سه شیفت فعال است و پیش بینی می شود امسال دو میلیون متر ورق سیمانی در این واحد تولید شود.

 

کارخانه ایرانیت اصفهان اولین تولید کننده محصولات سیمان و آزبست در ایران است که فعالیت خود را در سال ۱۳۵۴ در جنوب غربی اصفهان در شهر ابریشم شهرستان فلاورجان آغاز کرد.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;