اشتغال به کار مهندسان هرمزگان در کشورهای همسایه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان: هم اکنون برخی از معماران هرمزگانی با همکاری شرکت های انگلیسی و هندی در حال ارائه خدمات طراحی در عمان هستند.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس مدرس معاون هماهنگی امور عمرانی در نشست با  مهندس خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان،  ضمن اعلام آمادگی هرگونه همکاری با سازمان و پیگیری احداث خانه مهندس در راستای فرمایشات رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان  فرمود: با توجه به موقعیت دریا در جنوب و صنایع و نیروهای نظامی در غرب بندرعباس ، دو منطقه شرق و شمال برای توسعه شهر بندرعباس وجود دارد . نظر به عبور خط لوله از قسمت شمالی بندرعباس، آبادانی و توسعه شهر در قسمت شرق بندرعباس متمرکز شده و به دنبال فراهم آوردن فضائی با مساحت حدود ۳۰۰۰ هکتاری هستیم که بتوانیم بندرعباس جدیدی ایجاد کنیم. در همین راستا با همکاری شهرداری بندرعباس بلواری بزرگتر از بلوار شیخ زاید در نوار ساحلی در این منطقه در حال احداث است و با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان طراحی بخشی از بلوار که جهت احداث پارک ساحلی در نظر گرفته شده از طریق برگزاری مسابقه حرفه ای انجام خواهد شد. در این قسمت از شهر برنامه احداث مجتمع های مسکونی برای مهندسان و پزشکان در دست بررسی است و رونقی در بازار ساخت و ساز ایجاد خواهد شد.
وی افزود: موضوع صدور پروانه ساختمانی خارج از حریم روستاها و محدوده شهرها در هر استان به روشی متفاوت و به صورت سلیقه ای در حال انجام است. استانداری هرمزگان با همکاری سازمان استان به دنبال رسیدن به ساختاری نظام مند برای این موضوع است.
مهندس مدرس در ادامه تصریح کرد: با توجه به پتانسیل استان در زمینه خدمات مهندسی و مراودات این استان با کشور عمان، استان هرمزگان به عنوان یک ظرفیت جهت ارائه خدمات مهندسی آمادگی حضور در عمان را دارد . سنوات پیش اقداماتی جهت صادرات خدمات مهندسی به عمان انجام شده و کم و بیش شناسایی شرایط و موقعیت ها به عمل آمده لذا در صورت حمایت و کمک های شورای مرکزی امکان حضور و فعالیت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هرمزگان در عمان میسر خواهد بود و این موضوع فتح بابی است جهت آغاز فعالیت در سایر کشورهای همسایه.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خاطر نشان کرد: هم اکنون برخی از معماران هرمزگانی با همکاری شرکت های انگلیسی و هندی در حال ارائه خدمات طراحی در عمان هستند.
منبع نظام مهندسی هرمزگان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;