استاندارد کیفیت نصب تجهیزات HVAC

به گزارش تاسیسات نیوز، کارگروه استانداردهای پیمانکاران تهویه مطبوع موسسه آموزش آمریکا اعلام کرد موسسه ملی استاندارد آمریکا (ANSI)، استاندارد به روز شده ANSI/ACCA 5 QI (مشخصات نصب کیفیت HVAC) را تایید کرده است.

با کار گسترده کمیته ای متشکل از داوطلبان پیمانکاران مکانیکی، مجریان برنامه خدمات شهری، سازندگان تجهیزات، موسسات دولتی و فدرال، اتحادیه متحد و سایر سهام داران منتفع، استاندارد 2010 اصلاح شد تا روش ها را در برگرفته، دستورالعمل ها را رهبری کرده و زبان شفاف و منابع و ماخذ به روز شود.

استاندارد اصلاح شده می گوید نصب با کیفیت چیزی بیش از استفاده صِرف از سیستم ها و محصولات با راندمان بالاست. طراحی صحیح، نصب مناسب و تست نهایی تاثیر زیادی روی رضایت ساکنین و صرفه جویی در انرژی دارد. استاندارد سطحی از عملکرد را تعریف یم کند که در صورت حصول رضایتبخش، به عنوان شاخصی برای اقدامات صنعت در طی مراحل طراحی و نصب تجهیزات عمل می کند. حوزه های اصلی مشخص کننده نصب با کیفیت جنبه های طراحی، نصب تجهیزات، جنبه های توزیع و مستندسازی سیستم و آموزش مالک می باشد.

استاندارد حداقل ضوابط برای نصب درست سیستم های HVAC در موارد تجاری و مسکونی را شرح می دهد و الزامات آن برای انواع تجهیزات زیر قابل استفاده می باشد:
• تهویه مطبوع واحد، پمپ های حراتی منبع آب/منبع هوا و پمپ های حرارتی ژئوترمال
• کوره ها (گازی، گازوئیلی، برقی و ..)
• دیگ های بخار (گازی، گازوئیلی، برقی و …).

نسخه به روز شده همچنین کتاب کار و راهنمای تکنیسین برای نصب با کیفیت می باشد که برای انعکاس تغییرات صورت گرفته در استاندارد 2015 اصلاح شده است. این راهنما قابل استفاده برای تکنیسین هایی مجری استاندارد ACCA 5 QI و ابزار آموزشی ارزشمند برای کلاس های درسی است.

منبع: http://www.acca.org/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;