استارت تولید بنزین ستاره خلیج فارس

 

به گزارش تاسیسات نیوز، وزیر نفت، در حاشیه سيزدهمين همايش بين المللي صنعت پتروشيمي ايران و در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره آخرین وضع پالایشگاه ستاره خلیج فارس هم گفت: کار در پالایشگاه ستاره خلیج فارس به‌صورت شبانه‌روزی ادامه دارد تا ما نخستین تولید بنزین را از آنجا داشته باشیم و امیدوار هستیم در میانه این هفته به‌طور مستمر به تولید بنزین با اکتان بالا از فاز نخست این پالایشگاه برسیم.





بیژن زنگنه ادامه داد: ما منتظریم این فرآیندی که هم اکنون به‌صورت شبانه‌روزی در فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس برای تولید بنزین در حال اجرا ست به نتیجه برسد، زیرا تا مطمئن نشویم کاری انجام نمی‌دهیم، ما احتیاجی به کار نمایشی نداریم.





وزیر نفت درباره برگزاری مناقصه‌ها و اینکه آیا مناقصه میدان آزادگان برگزار می‌شود، گفت: از ٥ تا ٦ شرکت خارجی که صلاحیت آن تعیین شده، برای برگزاری مناقصه محدود دعوت می‌شود که ابتدا پیشنهاد فنی و سپس مالی و بازرگانی آنها مورد بررسی قرار می‎گیرد.





وی افزود: اطلاعات میدان در اختیار برخی از این شرکت‌ها که با آنها تفاهم‌نامه امضا شده قرار گرفته است و آنها در حال تهیه پیشنهاد فنی هستند و به محض اعلام از سوی ما، با فاصله کمی پیشنهاد فنی را دریافت می‌کنیم.





وزیر نفت در نهایت درباره مشکلات نقل و انتقالات مالی هم اظهار کرد: مشکلات بانکی هم وجود دارند اما بخشی از آن روانی است ضمن اینکه بانک‌های خارجی بسیار احتیاط می‌کنند و من فکر می‌کنم انتخابات رئیس‌جمهوری در این زمینه بسیار تعیین‌کننده است.








انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;