از تازههای نشر مهرماه چه خبر؟

کتاب

سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، در راستای انتشار کتاب‌های دانشگاهی، برای بازار کتاب نخستین ماه پاییز، چهار کتاب در زمینه‌های اقتصاد مهندسی، مکانیک، مدیریت و شهرسازی را به بازار نشر دانشگاهی عرضه کرده است.

 

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز  سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی کتاب «اقتصاد مهندسی نظریه‌ها و کاربردها» به قلم تدجی اشنباخ و با ترجمه مشترک دکتر امیرافشین فتاحی، دکتر پرشنگ دوکوهکی و دکتر بابک فرهنگ‌مقدم را منتشر کرد، تا مطالعه آن راهی برای موفقیت در حل مسایل یا به تعبیری اتخاذ تصمیمات منطقی در فرایندهای مهندسی باشد.

 

اقتصاد مهندسی که اصلی‌ترین موضوع این کتاب است، مجموعه‌ای از روابط ریاضی است که فرایند مقایسه میان گزینه‌های قابل انتخاب را بر پایه اصولی اقتصادی، ساده‌سازی می‌کند. اقتصاد مهندسی در واقع، ابزاری برای انتخاب مناسب‌ترین یا به عبارتی مقرون به‌صرفه‌ترین گزینه از میان گزینه‌های پیش‌روی مهندسان است.

 

توالی منطقی در ارایه فصل‌های کتاب، ارایه تعداد زیادی مثال‌های نظری و کاربردی، معرفی نرم‌افزار صفحه گسترده اکسل و حل بسیاری از مسایل پیچیده توسط این نرم‌افزار، از ویژگی‌های بارز این کتاب به‌شمار می‌آید.

کتاب «اقتصاد مهندسی؛ نظریه‌ها و کاربردها» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 648 صفحه، به قیمت 25 هزار تومان منتشر شده است.

 

مکانیک سیالات؛ کوششی برای ارایه یک درس اصلی

کتاب «مکانیک سیالات و هیدرولیک» اثر حسن مدنی، استادیار دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دیگر کتاب تازه منتشر شده سازمان جهاد دانشگاهی است.

 

کتاب حاضر، کوششی در راه ارایه یکی از دروس اصلی رشته‌های مهندسی است. در بسیاری از مباحث کتاب، سیالات به‌طور عام مورد بررسی قرار گرفته است اما بحث مربوط به سیالات تراکم‌ناپذیر (مایعات) بخش عمده‌ای از مباحث صنعتی مکانیک سیالات را در این کتاب به خود اختصاص داده است.

 

این کتاب شامل 17 فصل است. خواص عمومی سیالات، یادآوری مفاهیم اصلی ترمودینامیک، استاتیک سیالات، تعادل نسبی مایعات و مسایل عمومی حرکت سیالات از جمله مباحث این کتاب است.

 

کتاب «مکانیک سیالات و هیدرولیک» با شمارگان 500 نسخه در 678 صفحه، به قیمت 25‌ هزار و 700 تومان راهی بازار کتاب شده‌است.

 

روایتی از «سازمان‌های پولی ومالی بین‌المللی» در کتاب

«سازمان‌های پولی و مالی بین‌المللی» از دیگر کتاب‌های منتشر شده جهاد دانشگاهی در مهرماه امسال است. این کتاب به قلم دکتر اصغر مشبکی، استاد دانشگاه تربیت‌مدرس تالیف شده‌است.

 

کتاب حاضر بیشتر بحث‌های نوین و مورد نیاز در بخش سازمان‌های پولی و مالی بین‌المللی و اقتصادهای منطقه‌ای را پوشش داده‌است. ریسک ملی، بورس اوراق بهادار، سازمان کنفرانس اسلامی، بانک توسعه اسلامی، بازار سرمایه و نقش دلارهای حاصل از صادرات نفت، دیگر مباحث مهم کتاب را شامل می‌شوند.

 

کتاب «سازمان‌های پولی و مالی بین‌المللی» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 456 صفحه، به قیمت 17 هزار و 700 تومان به چاپ رسیده‌است.

 

آشنایی با معیارهای شهرسازی در یک کتاب

کتاب «تحلیل و طراحی فضای شهری» شامل مبانی، تعاریف و معیارها و شیوه‌های طراحی است که از سوی محمد ‌تقی‌زاده به رشته تحریر درآمده‌است.

 

سازمان جهاد دانشگاهی کتاب «تحلیل و طراحی فضای شهری» را در 420 صفحه و به قیمت 15‌ هزار تومان منتشر کرده‌است

 پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;