اروپایی‌ها کولر ندارند

هوا در اروپا طوری است که داشتن کولر غیرضروری است و همچنین مقرون به صرفه هم نیست. برای چند هفته در تابستان شما می‌توانید پنجره را باز کنید یا یک پنکه را روشن کنید و یک آبنما نصب کنید تا رطوبت هوا را تنظیم و هوای اتاق را خنک کند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، بسیاری از خانه‌های اروپا تهویه هوا یا کولر ندارند. مردم آمریکای شمالی از آن‌جا که به طور نامتناسب و غیر مکرر از اروپا دیدن می‌کنند -خصوصا لندن، پاریس و ایرلند- احتمالا این تصور را در مورد اروپا دارند که آن‌ها به خاطر آب وهوای‌شان از داشتن کولر و تهویه هوا بی‌نیازند.
چرا باید سیستم‌هایی تعبیه شود که به‌ندرت از آن‌ها استفاده می‌شود؛ خصوصا آن‌که همه به دنبال این هستند که مصرف انرژی و الکتریسیته را بهینه‌تر کنند؟
در پایتخت‌ها نیز ساختمان‌های زیادی وجود دارند، خصوصا ساختمان‌های زیبای قدیمی که خیلی پیش‌تر از آن‌که کولر وجود داشته باشد، ساخته شده‌اند. هزینه ساخت اولیه آن‌ها و هزینه تعمیر و نگهداری این ساختمان‌های قدیمی استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده را در آن‌ها به لحاظ اقتصادی غیرمنطقی می‌کند.
اگر به سمت جنوب اروپا حرکت کنید و به ساختمان‌های جدید نگاهی بیندازید، تصویر کاملا عوض می‌شود؛ بنابراین سخت است که بگوییم چه چیزی در مورد اکثر مردم اروپا صدق می‌کند؛ چراکه بسته به منطقه و جمعیت شرایط هم متفاوت می‌شود. حالا، اما بسیاری از مردم فرانسه در حال استفاده از سیستم‌های تهویه و کولر هستند؛ چراکه در طول چند سال اخیر موج گرمای هوا شدیدتر شده و حتی تعدادی جان خود را از دست داده اند. با وجود تغییرات آب‌وهوایی به نظر می‌رسد که این گرما به سمت شمال اروپا هم کشیده شود و این اتفاق برای آن کشور‌ها هم بیفتد.
گرمای جهنمی وارد اروپا شده است
این هفته رکورد گرما در بخش‌هایی از اروپا باز هم شکسته شد؛ این اتفاق در زمانی می‌افتد که فصل ورود گردشگران به اروپاست. هوای گرمی که بسیاری را بیمار کرده حالا شلوغی توریسم و گردشگری هم به آن اضافه شده است.
گرما در بخش‌هایی از فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، لهستان، سوییس و جمهوری چک افزایش یافته و به ١٠٠ درجه فارنهایت (٣٨ درجه سلسیوس) رسیده است؛ ١٠ تا ١۶ درجه بیشتر از حد نرمال. پیش‌بینی می‌شود که این موج گرمایی تا پایان هفته در برخی بخش‌ها باقی بماند.
فرانسه مدارس را تعطیل و امتحانات را کنسل کرده است. آلمان محدودیت‌های سرعت را در برخی از اتوبان‌های معروف خود به خاطر نگرانی از خراب‌‎شدن آسفالت به خاطر گرما ایجاد کرده است. پاریس استخر‌ها را چندین ساعت تمدید کرده است و ایستگاه‌هایی را برای رفع خستگی ایجاد کرده و در آن‌ها اتاق‌های خنک تعبیه کرده است. آن‌ها همچنین در بخش توریستی شهر، نقشه‌هایی را از نقاط خنک و پارک‌هایی که آبنما دارند، ارایه می‌دهند.
با وجود این به گفته مارک الیوت، متخصص هواشناسی، گردشگران خصوصا در پاریس و برلین که هوای معتدلی در این وقت سال دارند، به هیچ عنوان گمان نمی‌کردند که با چنین ماه ژوئن گرمی مواجه خواهند شد.
او همچنین گفته است که گردشگران باید حتما زمان‌هایی را برای استراحت و خنک‌شدن در جا‌هایی مثل موزه‌ها و فروشگاه‌ها در نظر بگیرند. لباس‌های آن‌ها باید حتما نازک باشد و به لحاظ رنگ هم تیره نباشد.
شب‌ها البته هوا خنک‌تر می‌شود، اما الیوت می‌گوید که اگر دمای هوا به کمتر از ٢۶ درجه سانتیگراد نرسد، داخل ساختمان‌هایی که کولر و سیستم تهویه ندارند، احتمال گرمازدگی وجود دارد. به این ترتیب، خصوصا گردشگرانی که به این وضع عادت ندارند، باید با استفاده از یک ظرف پر از یخ و پنکه موقتا خود را خنک نگاه دارند.
اما اتفاق مهمتر این است که با گرم‌شدن هوا در فصل توریسم در تابستان، افراد کمتری در این وقت از سال به اروپا می‌روند و احتمالا در فصول بهار و پاییز تعداد توریست‌ها و گردشگران بسیار بیشتر خواهد شد و همین مسأله باعث مشکلاتی از قبیل هجوم بیش از حد توریست‌ها و شلوغی و ترافیک خواهد شد.
منبع شهروند
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;