ارجاع دعاوی مرتبط با صنعت ساختمان از طریق دفاتر خدمات قضایی

به گزارش تاسیسات نیوز، ارجاع دعاوی مرتبط با حوزه صنعت ساختمان از طریق دفاتر خدمات قضایی به شعبه ۳۹ ، شورای حل اختلاف مستقر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بنا به دستور دادگستری استان خبر داده شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از ارجاع دعاوی مرتبط با حوزه صنعت ساختمان از طریق دفاتر خدمات قضایی به شعبه۳۹ شورای حل اختلاف مستقر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بنا به دستور دادگستری استان خبر داد.
«مجتبی فرهمند» با اشاره به این که خروجی تفاهمات حاصل شده با دادگستری کل استان منجر به راه اندازی شعبه۳۹ شورای حل اختلاف مستقر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان شده است، گفت: شورای حل اختلاف نظام مهندسی ساختمان بعنوان یک شورای ویژه و تخصصی می تواند در حل اختلافات و تعارضات مرتبط با صنعت ساختمان اثر گذار باشد.
فرهمند با بیان اینکه در این شعبه از تشریفات زمانبر دادرسی پرهیز خواهد شد، گفت: عدم نیاز به پرداخت هزینه دادرسی از مزایای این نهاد سازشی در حل اختلاف و تعارضات عموم مردم با مهندسین یا مردم با یکدیگر در حوزه ساخت و ساز است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد افزود: در این شعبه با استفاده از مبانی میانجی گری سعی در حل اختلافات طرفین شده و تلاش خواهد شد تا رضایت طرفین در دعوی مطرح شده، اخذ و قبل از آغاز فرآیند قضایی خاتمه یابد.
فرهمند با بیان اینکه حل و فصل دعاوی صنعت ساختمان با استفاده از ظرفیت نهادهای سازشی اعم از نهاد داوری، میانجیگری و شورای حل اختلاف، میتواند کمک مالی به دستگاه قضایی داشته باشد، تصریح کرد: اقدامات این شعبه می‌ تواند مانع از ورود بسیاری از پرونده ها که در حوزه صنعت ساختمان تشکیل و امکان سازش در آن ها فراهم است، پیش گیری کند.
لازم به ذکر است شعبه ۳۹ حل اختلاف نظام مهندسی ویژه دعاوی مرتبط با این حوزه در تمامی روزهای هفته (ساعات کاری) بغیر از ۵ شنبه های آماده پاسخ گویی و ارائه مشاوره و راهنمایی به عموم مردم است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;