اختصاص100 میلیارد ریال به تاسیسات فاضلاب انزلی

معاون برنامه ریزی و توسعه شبکه فاضلاب کشور از اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل تاسیسات فاضلاب شهرستان انزلی خبر داد.

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، حسین بنکداری در بازدید از پروژه های آب و فاضلاب انزلی با اشاره به اهمیت ساخت شبکه بهداشتی فاضلاب در شهر انزلی افزود: امسال 100 میلیارد ریال برای اجرای پروژه فاضلاب انزلی از طریق فروش اوراق مشارکت اختصاص داده شد.

وی اظهارداشت: با توجه به اجرای بیش از 100 کیلومتر شبکه فاضلاب در بخش انزلی در صورت اجرای پنج کیلومتر باقیمانده در محلات نیمه شعبان، کوی الله اکبر و شهرک بهار می توان نسبت به جمع آوری و تصفیه فاضلاب  10 هزار خانوار ساکن در منطقه انزلی اقدام کرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شبکه فاضلاب کشور در زمینه وضعیت تصفیه خانه فاضلاب غازیان گفت: اقدامات لازم برای ترخیص تجهیزات از گمرک صورت گرفته و با توجه به پیشرفت فیزیکی 75 درصدی پروژه سعی خواهیم کرد با تزریق نقدیگی کارگاه فعال شود.

نماینده بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید خواستار توجه ویژه دولت نسبت به تکمیل پروژه شبکه بهداشتی فاضلاب در حال اجرای این شهرستان شد.

حسن خسته بند با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه در حفظ محیط زیست تالاب انزلی و دریای خزر افزود: بخش عمده ای از کار انجام گرفته و اتمام کار نیاز به تامین بودجه نیاز دارد.

 

رئیس اداره آب و فاضلاب بندرانزلی نیز گفت: از ابتدای شروع پروژه های فاضلاب در سال 1372 تاکنون 5/187 کیلومتر شبکه فاضلاب و از سال 1385 ، 212 کیلومتر شبکه آب از محل اعتبارات بانک جهانی در انزلی اجرا شده است.

محمود امیری افزود: حدود 100 کیلومتر حفاری شبکه فاضلاب صورت گرفته و در مجموع 29 کیلومتر شبکه و خط انتقال باقی مانده است.

وی همچنین با اشاره به این که انزلی جزو معدود شهرهایی است که دو تاسیسات مستقل تصفیه خانه فاضلاب دارد، اظهارداشت: برای تکمیل تاسیسات فاضلاب کل شهر انزلی ( بخش انزلی و غازیان) در مجموع 740 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رئیس اداره آب و فاضلاب بندرانزلی تصریح کرد: در حال حاضر شبکه آبفا در انزلی  23 هزار و 500 مشترک آب و 15 هزار فقره مشترک فاضلاب دارد.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;