احیای صنعت آسانسور

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت باتاکید بر احیاء مجدد شورای سیاستگذاری صنعت آسانسور و پله برقی با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط و خبرگان این صنعت گفت: توسعه داخلی سازی در این صنعت با توجه به پتانسیل های موجود و تولید بخش عمده ای از اجزا و قطعات توسط صنعتگران ایرانی قابل دستیابی است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در سلسله نشست های مستمر با تشکل های صنعتی، در جلسه مشترک با سندیکای صنعت آسانسور و پله برقی، توسعه عمق ساخت داخل در صنایع ماشین سازی و تجهیزات را یکی از راهبردهای وزارت صمت عنوان کرد و گفت: مدیریت واردات و محدودیت ثبت سفارش کالاهای دارای مشابه داخلی یکی از اهرم های حمایت از تولید ملی است و در این صنعت نیز اولویت اصلی با محصولات داخلی با کیفیت و متناسب با مصرف داخلی است.
تمرکز بر واگذاری امور به تشکل های تخصصی
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر تمرکز بر واگذاری امور به تشکل های تخصصی ، گفت: این وزارتخانه با تنظیم روابط و تعامل بین دولت و بخش خصوصی سعی در رفع مشکلات پیش روی فضای کسب وکار دارد.
صادقی نیارکی این سیاست را در راستای توانمندسازی بخش خصوصی برشمرد و افزود: توسعه عمق ساخت داخل با محوریت ارتقاء کیفیت، توجیه پذیری ساخت داخلی اجزا و قطعات و تجمیع تقاضا در صنایع تخصصی از جمله موضوعات کلیدی است که با همکاری بخش خصوصی دنبال خواهیم کرد.
وی در ادامه به برگزاری میزهای تخصصی در صنایع مختلف اشاره کرد و افزود: با تشکیل میزهای تخصصی تعمیق ساخت داخل سعی در معرفی نیازها و توانمندی های صنعتی داشته و با بهم رسانی این دو موضوع ، بسترها را برای توسعه ساخت داخل فراهم خواهیم کرد.
سرپرست معاونت امور صنایع در پایان توجه به زنجیره ارزش در صنایع مزیت دار را مورد تاکید قرارداد و خواستار ایجاد مدلی در صنعت آسانسور با محوریت تجمیع تقاضا و حرکت به سمت استانداردهای جهانی شد.
گفتنی است، در این نشست تخصصی که نمایندگانی از انجمن و سندیکای صنعت آسانسور حضور داشتند به موضوعاتی نظیر ضرورت اصلاح و بازنگری شیوه نامه آسانسور، تشکیل منظم شورای سیاستگذاری صنعت آسانسور، برگزاری نمایشگاه این صنعت با حضورتولید کنندگان و تشکل های تخصصی، هماهنگی با شورای عالی استاندارد ،سازمان نظام مهندسی و…،اتخاذ راهکارهایی برای رفع مشکلات ایمنی و معضل بروز حوادث با همکاری دستگاه های ذی ربط و… پرداخته شد وتصمیماتی در راستای رفع چالش ها اتخاذ گردید.
منبع پایگاه اطلاع رسانی دولت
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;