احداث اولین پالایشگاه گاز به مایع کشور در فارس

تفاهم‌نامه ایجاد اولین واحد پالایشگاه جی‌تی‌ال، تبدیل گاز به مایع، کشور در استان فارس، امضاء شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، استاندار فارس در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه به خبرنگاران گفت: امروز روزی بزرگ برای مردم فارس و کشور است، روزی که گامی بلند در جهت تحقق حماسه اقتصادی توسط متخصصان ایرانی، برداشته می‌شود.

حسین‌ صادق‌عابدین افزود: واحد جی‌تی‌ال، تبدیل کننده گاز به فرآورده‌های مایع نظیر نفت، گازوییل و دیگر فرآورده‌ها است و برای اولین‌بار در کشور چنین واحدی در منطقه سروستان در فارس احداث می‌شود.

استاندار فارس با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ۹۰۰ میلیون دلار است، گفت: بخش خصوصی ایرانی با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی، این واحد صنعتی را ایجاد خواهند کرد.

صادق‌عابدین با تصریح اینکه، این اقدام نشان می‌دهد که تا چه حد تحریم‌ها بی‌اثر بوده است، گفت: بیش از ۷۵ درصد تجهیزات مورد نیاز این واحد در داخل کشور و تنها ۲۵ درصد آن از خارج کشور تامین خواهد شد.

استاندار فارس گفت: این واحد صنعتی که طی سه سال احداث خواهد شد، با دستان توانمند نیروهای متخصص داخلی ایجاد می‌شود و به بهره‌برداری خواهد رسید و تکنولوژی‌ آن بومی‌سازی شده است.

وی یادآور شد: روزانه حدود ۳.۲ میلیون متر مکعب گاز در این واحد صنعتی، تبدیل به ۱۲ هزار و ۵۰۰ بشکه مایعات فرآوری شده می‌شود که ارزش افزوده بسیار قابل توجهی را نصیب کشور می‌کند.

مدیر عامل شرکت نارکنگان(اولین پالایشگاه گاز به مایع ایران) نیز گفت: از هشت سال قبل تاکنون به‌دنبال طراحی و اجرای این پروژه بودیم که امروز و با همت استاندار فارس و همراهی مدیران و مسئولان وزارت نفت و شرکت گاز، نهایی شد.

دکتر نرسی قربان خاطرنشان کرد: ظرفیت این پالایشگاه ۱۲ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز خواهد بود و تولیداتش، بنزین، گازوییل، سوخت جت و دیگر فرآورده‌های مایع است.

 

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;