احتمال آسیب جانی در استفاده نادرست از پکیج بجای موتورخانه

موتورخانه

برخی سازندگان ساختمان‌های مسکونی، برای سود بیشتر فضای موتورخانه مرکزی را حذف و ساختمان‌های مسکونی را به پکیج‌ها مجهز می‌کنند و این کار جان ساکنان را به خطر می‌اندازد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران گفت: برخی سازندگان ساختمان‌های مسکونی، برای سود بیشتر فضای موتورخانه مرکزی را حذف و ساختمان‌های مسکونی را به پکیج‌ها مجهز می‌کنند و این کار جان ساکنان را به خطر می‌اندازد.

فرشاد امیرخانی افزود: تنها عیب سیستم موتورخانه مرکزی،‌ مشترک بودن هزینه های مربوط به آن در مجتمع مسکونی است اما از نظر ایمنی، بهره‌وری، ذخیره سازی انرژی و انتشار یکنواخت دما یا حرارت در ساختمان بر دیگر سیستم‌ها برتری دارد.

وی گفت: مردم نیز با این تصور که استفاده از پکیج در ساختمان مسکونی به صرفه جویی در هزینه‌های آنها منجر می شود به استفاده از این سیستم ها رغبت بیشتری دارند، ولی نمی‌دانند با این کار سلامت خود و خانواده خود را به خطر می اندازند و سوخت بیشتری نیز مصرف می‌کنند.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران افزود: پکیج‌ها در محیط داخلی منزل نصب می شوند و از اکسیژن موجود در فضای خانه برای احتراق استفاده می‌کنند، به همین علت با بروز کوچکترین اشکال در عملکرد این سیستم‌ها، احتمال مکش گاز منوکسیدکربن و دیگر فرآورده‌های احتراق به داخل منزل بیشتر می‌شود.

امیرخانی به مردم توصیه کرد: هنگام خرید مسکن به نوع سیستم گرمایشی آن توجه کنند.

وی افزود: به علت افزایش قیمت مسکن و زمین در سال‌های گذشته، برخی سازندگان فضای 30 تا 40 متر مربعی مورد نیاز برای ایجاد موتورخانه مرکزی را در ساختمان‌ها به پارکینگ اختصاص می‌دهند تا از فروش واحدهای مسکونی سود بیشتری به دست آورند.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;