اجرای ۲۵ پروژه ساختمانی در زنجان متوقف شد

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بر اساس بازدیدهای انجام شده در استان دستور توقف ساخت و ساز ۲۵ ساختمان به شهرداری‌ها صادر شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، احسان ذبیحیان افزود: با توجه به وضعیت ساخت و ساز، اگر تخلفاتی اتفاق بیفتد طبق آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، اقدام لازم انجام می شود.
به گفته وی، عمده ۲۵ پروژه ساختمانی مغایرت اجرای ساختمان با نقشه‌های مصوب شهرداری همچون رعایت نکردن زیر بنا، سطح اشغال و سایر مسایل فنی از جمله رعایت نکردن مسائل ایمنی اجرا نشدن صحیح مهار دیوارهای غیرسازه ای بوده است.
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در بررسی‌ها اگر به این نتیجه برسیم که عوامل فنی ساختمان، مثل ناظر، مجری و یا طراح ساختمان، الزامات مقررات ملی ساختمان و آئین نامه‌های لازم الرعایه در انجام خدمات مهندسی را رعایت نکرده باشند، موارد جهت رسیدگی به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان معرفی می‌شود و طی سال گذشته برای ۲۹ نفر از عوامل فنی این اقدام صورت گرفت.
ذبیحیان با بیان اینکه اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان، بر عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان و اعضای آن نظارت عالیه دارد، اظهار داشت: به همین منظور با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان همه آزمایشگاه‌های بتن در سطح استان بازدید و ارزیابی شدند.
وی ادامه داد: سال گذشته در هر دوره سه ماهه ۱۲۰ مورد بازدید از آزمایشگاه‌های بتن در سطح استان زنجان انجام شد و ۶ آزمایشگاه را که در رعایت استانداردهای انجام آزمایش کوتاهی کرده بودند برای رسیدگی به موارد اعلامی به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان معرفی کردیم.
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان گفت: علاوه بر این سال گذشته، ۲۱۲ مورد بازدید از ساختمان‌های شهرهای  زنجان، ابهر، خرمدره، صائین قلعه، قیدار، آب بر و چورزق انجام شد.
به گفته ذبیحیان، بازدیدهای دوره‌ای و سرزده توسط بازرسان اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان انجام  و در این  بازدیدها پروانه ساختمان، صلاحیت ناظران و کیفیت کار نیز بررسی می‌شود.
وی یادآوری کرد: نظارت عالیه بر نحوه رعایت مقررات ملی ساختمان از وظایف مهم اداره نظام مهندسی و مقررات ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان است و بازدیدهای دوره‌ای و موردی توسط بازرسان این اداره جهت پایش این موضوع انجام می‌شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;