اجرای مبحث ۲۳ نظام مهندسی ساختمان ضروری است

عضو گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور: امیدواریم شاهد تصویب هرچه زودتر مبحث ۲۳ باشیم و رشته ترافیک که یکی از هفت رشته اصلی سازمان نظام مهندسی است، جایگاه واقعی خود را در نظام ساخت و ساز به دست آورد.
دکتر داریوش معظمی ابراز امیدواری کرد شاهد تصویب هرچه زودتر مبحث ۲۳ باشیم و رشته ترافیک که یکی از هفت رشته اصلی سازمان نظام مهندسی است، جایگاه واقعی خود را در نظام ساخت و ساز به دست آورد.
عضو گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، اشاره کرد: گسترش زندگی شهرنشینی و مالکیت خودرو در شهرها از یک سو و تغییر کاربری­ها و افزایش تراکم‌های ساختمانی از سوی دیگر باعث شده به منظور حفظ و بهبود کیفیت زندگی شهروندی، ناگزیر از انجام مطالعات و بررسی مهندسی مسایل و معضلات ترافیکی هستیم.
وی تصریح کرد: از آنجا که ارتقای زندگی شهروندی جرو وظایف سازمان نظام مهندسی است، با حمایت وزارت راه و شهرسازی و دفتر مقررات ملی، گروه تخصصی ترافیک در سال ۱۳۹۳ عهده دار نظارت بر تدوین آیین­ نامه و مبحثی در زمینه الزامات ترافیکی ساختمان­ها شد.
عضو هیات علمی دانشگاه با بیان این که پیش‌نویس مبحث ۲۳ با حضور مسئولان در سال ۱۳۹۵ رونمایی شد، تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری­های انجام شده توسط گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی و با حمایت ارزشمند مسئولان در اسفندماه ۹۹، پس از آنکه در اولین اجلاس کشوری اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی کشور، در تیرماه ۱۳۹۸تصویب مبحث الزامات ترافیکی مورد تاکید و مطالبه عمومی قرار گرفت، کلیات این مبحث در شورای تدوین مقررات ملی به تصویب رسید و با توصیه کمیته فنی این شورا انطباق و به روزرسانی پیش‌نویس با آخرین نسخه اسناد مرتبط از جمله آیین‌نامه ۱۲ جلدی طراحی­ راه­های شهری و مباحث ۴، ۲، ۲۰، ۱۲، ۲۱ مندرج در آن در دستور کارگروه تخصصی شورای مرکزی قرار گرفت.
وی در ادامه با اشاره به این که در آبان‌ماه ۱۴۰۰ نسخه ویرایش شده در اختیار شورای تدوین مقررات ملی قرار گرفت، افزود: اکنون این نسخه بنا بر تصمیم مسئولان در وزارتخانه به نظرسنجی گذاشته شده که مشارکت و حمایت همراه با ارائه نقطه نظرات مهندسان رشته­های مختلف به ویژه ترافیک در این نظرسنجی مفید خواهد بود.
دکتر داریوش معظمی در پایان ابراز امیدواری کرد: شاهد تصویب هرچه زودتر این مبحث باشیم و رشته ترافیک که یکی از هفت رشته اصلی سازمان نظام مهندسی است جایگاه واقعی خود را در نظام ساخت و ساز به دست آورد. امیدواریم مطالعات عارضه‌سنجی کنترل و نظارت در حین اجرا و پارکینگ ضابطه ­مند تر شده و مهندسان ترافیک در زمینه­ های تخصصی کار خود تاثیرگذارتر باشند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;