اجرای طرح ساختمان های سبز در پایتخت

 

به گزارش تاسیسات نیوز،رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، اجرای طرح ساختمان سبز را گامی بلند در مسیر حفظ محیط زیست دانست و گفت: استفاده‌ی صحیح از انرژی آب و دیگر منابع، محافظت از سلامت محیط زیست و بهبود کارآیی کارکنان و کاهش اسراف، جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست از مزایای اجرای ساختمان سبز بشمار می‌رود.
سعید غفرانی در حاشیه‌ی جلسه‌ی انعقاد تفاهم‌نامه‌ی سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران در خصوص احداث ساختمان‌های سبز با بیان اینکه متاسفانه در کشور ایران انرژی هیچگونه ارزشی ندارد و افراد جامعه هیچ توجهی به حفظ منابع طبیعی نمی‌کنند، اظهار داشت: مصرف بهینه‌ی انرژی و صرفه‌جویی آن یکی از دغدغه‌های مدیران دولتی شده و برای رسیدن به این مهم راهکارهای بسیاری مطرح و در آستانه‌ی اجرا است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، اذعان داشت: ساختمان سبز با هدف کاهش مصرف انرژی، حفظ محیط زیست و در نهایت حفظ سرمایه‌ها و منابع ملی به اجرا در خواهد آمد.
غفرانی در ادامه اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به عنوان یکی از متولیان حوزه‌ی ساختمان در اجرای این طرح پیش‌قدم و مقرر شد که دو دفتر نمایندگی در دو شهرستان استان تهران با همکاری شرکت کیسون بر اساس طرح ساختمان سبز به عنوان یک الگو اجرا شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران افزود: امید است که انعقاد این تفاهم‌نامه و اجرای دو ساختمان سبز شروع یک فعالیت حرفه‌ای برای حفظ محیط زیست باشد که ابتدا در استان تهران و پس از آن در کل کشور اجرایی شود.
دکتر محمدرضا انصاری رئیس هیئت مدیره‌ی شرکت کیسون با اعتقاد به اینکه ضایعات بی‌رویه‌ی مصالح ساختمانی یکی از معضلات جدی در حوزه‌ی ساخت و ساز است، تصریح کرد: مصرف بیش از اندازه‌ی مصالح ساختمانی و به عبارتی ضایعات مصالح از موضوعات مورد توجه در ساختمان سبز است.
انصاری ضایعات مصالح ساختمانی را یکی از مهمترین عوامل مصرف بی‌رویه‌ی انرژی و آلودگی محیط زیست دانست و گفت: با اجرای واقعی صنعتی‌سازی و ساختمان سبز می‌توان تا حد زیادی مانع از آلودگی زیست محیطی شد.
رییس هیئت‌مدیره‌ی انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی با اعتقاد به اینکه حرکت به سمت توسعه‌ی پایدار باید مورد توجه جدی مسئولان و افراد جامعه قرار بگیرد، عنوان داشت: اگر رابطه‌ی سازنده و بهره‌بردار، رابطه‌ی برد برد باشد، بخش سومی هم به نام توسعه‌ی پایدار وجود خواهد داشت، لذا باید به فکر نسل‌‌های بعدی هم بود. همکاری نهادهای مختلف در جهت اجرای ساختمان سبز کشور را به سمت توسعه‌ی پایداری و توجه به نسل‌های آینده سوق می‌دهد.
انصاری در پایان با تاکید براینکه مصرف بی‌رویه‌ی انرژی علاوه بر هدر رفت منابع طبیعی باعث آلودگی زیست محیطی هم می‌شود، خاطر نشان ساخت: قطعا اجرای ساختمان سبز نیازمند زمان است، اما این امید وجود دارد که با اجرای کامل مقررات ملی ساختمان گامی بلند در مسیر اجرای بهتر ساختمان سبز و داشتن محیطی زیست سالم بر داشته می‌شود. قدر مسلم برای رسیدن به این مهم نیاز به همکاری کلیه‌ی نهادهای ذیربط و افراد جامعه می‌باشد.
مهندس الهه رادمهر دبیر هیئت مدیره‌ی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران نیز با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش به استفاده از ساختمان‌های سبز در کشور بیان داشت: حرکت به سوی ایده آلی همچون ساختمان‌های پاک، نیازی اساسی برای حال و آینده‌ی کشورمان به حساب می‌آید و در این راه باید از همه‌ی توان حرفه‌ای و مدیریتی‌مان استفاده کنیم.

پایان پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;