اجرای سیستمی ارجاع تمامی نظارت ها کلید می خورد

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس گفت : یکی از وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان ارجاع کار نظارت فنی مهندسان برای تحقق قانون نظام مهندسی است.
ضرورت ارجاع تمامی نظارت ها
به گزارش تاسیسات نیوز، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس گفت : یکی از وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان ارجاع کار نظارت فنی مهندسان برای تحقق قانون نظام مهندسی است.
مجتبی زوربخش تصریح کرد : با استناد به بند ۲ ماده ۲ و بند ۸ ماده ۱۵ و ماده ۳۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، ارجاع مناسب کارها از وظایف اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان است .
وی با عنواناینکهدر راستای نیل به این مهم ایجاد شفافیت در نحوه ارجاع با هدف احقاق حقوق مهندسان ناظر مورد توجه هیأت مدیره نهم قرار گرفت ، اظهار کرد : در طول یک سال گذشته با توجه به وجود برخی مشکلات سیستمی در فرآیند ارجاع نظارت ، زیرساختهای سخت افزاری و نرم افزاری اصلاح و در نهایت مطابق مصوبه هیأت مدیره در تاریخ ۲۶ مهرماه ۱۴۰۱ مقرر شد تمام نظارت ها سیستم ارجاع کار را شامل شوند .
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس تاکید کرد : به دنبال مصوبه مذکور از ۱۵ آبان ماه امسال ، تمامنظارت ها در سراسر استان فارغ از  فاکتورهای متراژ پروژه وتعداد سقف ، به شکل سیستمی ارجاع می شوند .
زوربخش قطع رابطه مالی ناظر و کارفرما را از مزایای اولیه واگذاری کار ارجاع نظارت به سازمان های نظام مهندسی دانست و گفت : اینکه تمام نظارت ها سیستم ارجاع کار را شامل شوند از جمله مطالبات اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس بوده که با پیگیری و تلاش هیات مدیره نهم محقق شده است .
وی با اشاره به اینکه این رویه باعث استفاده از ظرفیت تمام مهندسان می شود گفت : یکی از وظایف هیأت مدیره نظارت بر کیفیت ارائه خدمات مهندسی وافزایش کیفیت این خدمات است ؛ در این راستا اجرای این مصوبه می تواند افزایش کیفیت خدمات مهندسی را به همراه داشته باشد .
دکتر زوربخش از همراهی و همکاری تمامی اعضای هیات مدیره دوره نهم و همچنین معاونت خدمات مهندسی و کنترل ساختمان سازمان که عدالت محوری و تلاش در جهت تأمین منافع اعضای سازمان را سرلوحه کار خود قرار دادند قدردانی نمود .
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;