اجرای سامانه جامع ارسال و کنترل الکترونیک نقشه های ساختمانی در نظام مهندسی قم

فاز نخست سامانه جامع ارسال و کنترل الکترونیک نقشه های ساختمانی ، با اعلام آمادگی و توافق با شهرداری قم و در جهت تکمیل چرخه الکترونیکی این فرآیند، برای چهار رشته عمران، معماری، برق و مکانیک از ۱۱ اسفندماه سال جاری اجرایی شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ در این ارتباط پس از انتخاب طراحان پروژه توسط مالکین و انعقاد قرارداد طراحی و پرداخت حق الزحمه و ثبت کنترل صلاحیت و ظرفیت در سامانه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ، امکان ارسال نقشه طراحی شده توسط طراحان در کارتابل ایشان فراهم خواهد بود.
پس از انتقال نقشه های معماری به معاونت معماری و شهرسازی شهرداری قم و کنترل و تایید کارشناسان آن معاونت ؛ نقشه ها به صورت الکترونیکی به واحد کنترل نقشه سازمان منتقل می گردد.
در این واحد نقشه های معماری توسط کارشناس کنترل معماری سازمان کنترل و مورد تایید قرار می گیرد.
لازم به ذکر است نقشه های معماری بارگذاری شده در سامانه برای کلیه مهندسین طراح پروژه قابل مشاهده و بهره برداری می باشد.
در این مرحله طراحان سازه ، برق و مکانیک پس از دریافت نقشه های معماری تایید شده از سامانه ، می توانند عملیات طراحی نقشه های خود را آغاز نمایند.
در زمینه طراحی سازه نیر پس از انجام مراحل طراحی توسط مهندس طراح سازه ، نقشه طراحی شده در سامانه بارگذاری می شود و جداول اطلاعاتی مورد نیاز توسط مهندس طراح سازه در سامانه تکمیل می  گردد.
سپس نقشه سازه برای کنترل به کارشناسان کنترل نقشه سازه سازمان ارسال می گردد و در صورت تایید الکترونیکی به معاونت معماری و شهرسازی جهت کنترل ارسال می گردد.
پس از انتقال نقشه های سازه  به معاونت معماری و شهرسازی شهرداری و کنترل و تایید کارشناسان آن معاونت ، نقشه ها به صورت الکترونیکی به واحد کنترل نقشه سازمان منتقل می گردد .
نقشه های سازه  بارگذاری شده در سامانه برای کلیه مهندسین طراح پروژه قابل مشاهده و بهره برداری می باشد.
طراحی تاسیسات برق و مکانیک:
پس از انجام مراحل طراحی توسط مهندس طراح تاسیسات برق و مکانیک ، نقشه طراحی شده را در سامانه بارگذاری نموده و جداول اطلاعاتی مورد نیاز را در سامانه تکمیل می نماید .
سپس کارشناس کنترل کننده تاسیسات برق و مکانیک سازمان نقشه ها را از سامانه دریافت و پس از بررسی، در صورت تایید نقشه ، تاییده آن را در سامانه ثبت می نماید .
نقشه های تاسیسات برق و مکانیک تایید شده، در سامانه برای کلیه مهندسین طراح پروژه قابل مشاهده و بهره برداری می باشد.
منبع سازمان نظام مهندسی قم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;