اتحاد و انسجام مهندسان

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین، جلسه هم اندیشی هیات مدیره با اعضاء دفتر نمایندگی شهرستان بوئین زهرا با حضور اعضا این دفتر، هیات مدیره سازمان، مهندس رحیمی عضو شورای شهر و مهندس نادری بخشدار مرکزی شهرستان بوئین زهرا در تاریخ یکشنبه 30 مهرماه در محل این دفتر نمایندگی تشکیل گردید.





در ابتدای این جلسه مهندس پایون مسئول دفتر نمایندگی شهرستان بوئین زهرا هدف از برگزاری این جلسه را بحث و تبادل نظر و طرح مشکلات جاری مهندسان شهرستان با اعضای هیات مدیره عنوان کرد.



 

مهندس وثیق نیا رئیس سازمان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مسئولین قبلی دفتر نمایندگی اظهار داشت: یکی از برنامه های این دوره هیات مدیره برگزاری جلسات مستمر و مدون با اعضای دفاتر نمایندگی می باشد ولی با توجه به شرایطی که در حال حاضر وجود دارد و هجمه های زیادی از دستگاههای و ارگانهای مختلف به مهندسان و سازمان نظام مهندسی ساختمان وارد میشود متاسفانه این امر آنطور که باید و شاید میسر نگردید.




ایشان با اشاره به جمعیت این شهرستان گفت: استان قزوین داراری 25 شهرستان می باشد که به لحاظ جمعیت شهرستان بوئین زهرا نهمین شهرستان استان می باشد و این در حالی است که ساخت و ساز در این شهرستان به مراتب بیشتر از شهرستان های دیگر است و بر همین اساس بوئین زهرا اولین شهرستان در سطح استان قزوین است که طرح توزیع نظارت در آن اجرا گردید و یکی از اهداف برگزاری این جلسه دریافت بازخوردهای اجرای این طرح، در مدت 13 ماه اجرایی آن از اعضای شهرستان است.




استان قزوین پیشرو در اجرای مباحث مقررات ملی ساختمان است.




وی در خصوص اهداف اجرای این طرح اذعان داشت:استان قزوین در اجرای مباحث مقررات ملی ساختمان همیشه پیشروتر از استانهای دیگر بوده است ولی متاسفانه هنوز بحث نرخ خدمات مهندسی و اجرای طرح توزیع نظارت در این استان ابتر مانده است و پایین ترین نرخ خدمات مهندسی به نسبت استانهای دیگر در استان قزوین می باشد.

 

 

 

در سال 1389، دو استان موضوع توزیع نظارت را اجرایی نمودند و در همان سال استان قزوین هم با صرف هزینه و تهیه برنامه نسبت به اجرای آن اقدام نمود ولی متاسفانه به دلیل هجمه های بسیار زیادی از که از سوی افراد بدون صلاحیت که در عرصه ساخت و ساز فعالیت می کنند این موضوع به مرحله اجرایی در سطح استان نرسید.




نرخ خدمات مهندسی در استان قزوین به صورت واقعی نیست.




وثیق نیا در ادامه تشریح کرد: مزایا طرح توزیع نظارت به مراتب بیشتر از ضعف های آن می باشد که از جمله آن می تواند به توزیع عادلانه کار، قطع رابطه مالی مهندسان با کارفرما و اجرای واقعی نرخ خدمات مهندسی اشاره کرد. در شهر قزوین نرخ خدمات مهندسی 28300 تومان می باشد که متاسفانه دفاتر پایین تر از این مبلغ کار را انجام می دهند ولی با اجرای طرح توزیع نظارت در شهرستان بوئین زهرا نرخ خدمات مهندسی به صورت واقعی اجرا می شود.




اجرای این طرح در راستای اعتلا و امنیت شغلی و به نفع مهندسان اجرایی شده است.




ایشان در پایان سخنان خود گفت: مهندسین قشر مظلوم جامعه هستند که هجمه های زیادی را متحمل می شوند اما با ارائه عملکرد صحیح، اجرای دقیق مباحث مقررات ملی ساختمان و ارسال گزارش های به موقع و کامل به مراجع ذیربط و ذی صلاح می توان از عملکرد مهندسان دفاع نمود. سازمان نظام مهندسی صرفاً یک سازمان صنفی نیستند بلکه یک سازمان اجتماعی است که بر اساس قانوان دارای رسالتهای متفاوتی می باشد که نیاز است مهندسان با مطالعه این مباحث وظایف خود را بازنگری نمایند.




این جلسه با بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مختلف با اعضای دفتر نمایندگی شهرستان بوئین زهرا پایان صورت پذیرفت.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;