آیا نرخ اجاره با سامانه خودنویس کاهش‌ پیدا می کند؟

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: با راه اندازی سامانه خودنویس تنها شاهد خروج مشاوران املاک از این صنف خواهیم بود.
به گزارش تاسیسات نیوز، داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه بازار مسکن در شرایط کنونی از رونق افتاده است گفت: دولت تصور می کند با انتقال قراردادهای مسکن از سامانه کنونی به سامانه خودنویس می تواند بازار مسکن به ویژه بازار اجاره را رونق بخشد اما این تصور کاملا اشتباه است.
او افزود: نرخ معامله در بازار اجاره مسکن به ویژه در بنگاه ها چندان زیاد نیست که رایگان شدن آن بر بازار اجاره مسکن اثری داشته باشد. این بازار در بسیاری از مناطق با حجم زیاد نرخ ها روبرو شده که این اقدامات روی آن اثری ندارد.
بیگی نژاد افزود: انتقال مشاوران املاک به سامانه خودنویس اثر چندانی در این بازار ندارد و همین موضوع باعث می شود بسیاری از مشاوران املاک هم از این صنف خارج شوند.
نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران اظهار کرد: اثر این اقدام در حال حاضر مشخص نمی شود. بررسی ها در سایر شهرها حاکی از آن است که این اقدامات اثرات مثبتی در بازار اجاره نگذاشته چراکه اصل کار که پیدا کردن مالک و مستاجر است توسط این صنف انجام می شود.
بیگی نژاد بیان کرد: بازار اجاره هم اکنون با مشکلاتی از جمله کمبود مسکن روبرو است. صفر شدن نرخ قراردادهای اجاره در بازار مسکن اثر چندانی ندارد و باید دولت به فکر افزایش تولید واحدهای مسکونی باشد.
او یادآور شد: دولت در حال حاضر با اجرای سامانه خودنویس تنها مشاوران املاک را در تهران دچار مشکل کرده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;