آينده بهتری در انتظار زادگاه صنعت نفت

به گزارش تاسیسات نیوز، مديرعامل شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب گفت: با تكميل طرح‌هاي توسعه‌اي، عمرانی و افزايش توليد نفت در مسجدسليمان آينده بهتري در انتظار زادگاه صنعت نفت ايران است. بيژن عالي‌پور به نوسازی تاسیسات نفتي مسجدسليمان اشاره كرد و افزود: با هدف افزايش ايمني و ظرفيت توليد، تمام کارخانه‌های بهره‌برداری، نمک‌زدایی و تزریق گاز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان نوسازي و تاسيسات فرسوده از رده خارج شده‌اند.





وی افزود: با اجرای طرح‌هاي توسعه‌اي در مسجدسليمان اكنون ظرفيت توليد نفت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به 170 هزار بشكه در روز افزايش يافته كه رقم قابل‌توجهي است. مديرعامل شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب در ادامه با اشاره به برنامه وزارت نفت براي حفظ و احياي آثار و اسناد تاريخ صنعت نفت گفت: به این منظور احداث موزه نفت مسجدسليمان به‌عنوان بخشي از تاريخ اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي وزارت نفت و كشور در حال اجرا است.

 

 

 

 

عالي‌پور افزود: مطالعات مهندسي اجراي اين طرح از سوي مشاور انجام شد و اعتبار آن نيز تخصيص يافته است. وی افزود: در اين طرح 5 نقطه قدیمی مسجدسلیمان شامل چاه نفت شماره یک، پالایشگاه تقطیر نفت، کارخانه گوگردسازی، کارخانه برق تمبی و چشمه‌هاي نفتي به‌عنوان موزه در نظر گرفته شده‌اند.

 

 

 

 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان نیز با اشاره به اینکه ۱۳ میدان نفتی، ۱۶ مخزن نفتی و پنج میدان گازی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان وجود دارد، گفت: ظرفیت برداشت روزانه شرکت ۱۴۰ هزار بشکه بود که اکنون این آمار به ۱۷۷ هزار بشکه رسیده است. سهم منطقه مسجدسلیمان از کل نفت موجود در کشور ۶ درصد و از کل گاز کشور2/ 4درصد است.ابراهیم پیرامون تصریح کرد: مشکلات مربوط به مناطق آلوده و طرح‌هایی که باید اجرا می‌شد تا از وضعیت فعلی خارج شوند نیز مطرح است. متاسفانه طرح‌های انتقال مناطق آلوده به‌خوبی پیش نرفت و امیدواریم در شرایط فعلی و گشایش‌های صورت گرفته وضعیت این مناطق و ساکنان روشن‌ترشود.

 

 

 

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان اضافه کرد: اگر طرح جابه‌جایی مناطق آلوده قابل انجام است باید هرچه سریع‌تر انجام شود. وی در پایان گفت: تاکنون فقط ۱۸ درصد نفت موجود در میدان نفتی مسجدسلیمان را استخراج کردیم و بقیه حبس در زمین است که به دلیل افت فشار امکان استخراج به‌صورت طبیعی وجود ندارد.



منبع: دنیای اقتصاد






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;