«آموزش» اولویت نخست نظام مهندسی ساختمان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در آیین افتتاح همایش « آشنایی با مبانی و اصول رفتار و طراحی ساختمان ها بر اساس عملکرد»، این همایش را ششمین همایش ملی برگزار شده در یک سال اخیر دانست و گفت: هیأت مدیره دوره نهم به امر آموزش توجه ویژه داشته و علاوه بر همایش های آموزشی در سطح ملی، دوره های  آموزشی و همایش های استانی را به صورت مرتب برگزار کرده و از این حیث عملکرد قابل قبولی در سطح کشور دارد.
به گزارش تاسیسات نیوز، حسین بشیر، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در آیین افتتاح همایش « آشنایی با مبانی و اصول رفتار و طراحی ساختمان ها بر اساس عملکرد»، این همایش را ششمین همایش ملی برگزار شده در یک سال اخیر دانست و گفت: هیأت مدیره دوره نهم به امر آموزش توجه ویژه داشته و علاوه بر همایش های آموزشی در سطح ملی، دوره های  آموزشی و همایش های استانی را به صورت مرتب برگزار کرده و از این حیث عملکرد قابل قبولی در سطح کشور دارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در ادامه از مبحث ۲۲ مقررات ملی به عنوان یک موضوع اساسی در رابطه با ایمنی ساختمان ها یاد کرد و افزود: از وزارت راه و شهرسازی خواستاریم تا صلاحیت های تامین و نگهداری ساختمان را در پروانه های اشتغال مهندسان صادر کند تا بتوان به سمت اجرایی شدن این مبحث مهم حرکت کرد.
وی ادامه داد: صلاحیت مجریان برق و تاسیسات گاز نیز از دیگر مواردی است که باید در پروانه اشتغال مهندسان برق و مکانیک تعریف شود تا زمینه های قانونی این امر فراهم شود.
بشیر در ادامه از ساماندهی کارگران ماهر و دارای کارت مهارت و دخالت افراد فاقد صلاحیت در امر ساخت و ساز به عنوان موضوعات مهمی یاد کرد که باید تمامی ارگان های دخیل در این حوزه برای تعیین تکلیف این موضوعات مطابق قانون اقدام کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;