“آمریکا فرست” ترامپ از راه رسید+ جزئیات

 

به گزارش تاسیسات نیوز، دونالد ترامپ رسماً قدرت را در آمریکا تحویل گرفت؛ از سخنرانی وی در مراسم تحلیف مشخص بود که سخنان وی در دوره تبلیغات انتخاباتی تنها یک شوخی نبوده است.





علاوه بر این، وی بلافاصله پس از به دست گرفتن قدرت، برنامه انرژی «امریکا فِرست» را نیز منتشر کرد که در آن بر قطع وابستگی آمریکا از واردات نفت از اوپک تأکید شده بود.

 

 

 

 

فضای ناسیونالیستی بر سخنرانی مراسم تحلیف ترامپ حاکم بود. کلیدواژه سخنرانی ترامپ، «امریکا فِرست» یا «تقدم آمریکا بر هر مسئله دیگری» بود. ترامپ در سخنراین خود گفت که «قصابی آمریکا، همین‌جا و همین لحظه، خاتمه می‌یابد.

 

 

 

وی در سخنرانی ناسیونالیستی خود گفت که قدرت تنها از یک دولت به دولت دیگر یا از حزب به حزب دیگر منتقل نمی‌شود، بلکه از [تشکیلات سیاسی] واشنگتن به مردم آمریکا منتقل می‌شود.

 

 

 

 

ترامپ در اولین روز کاری خود، «برنامه انرژیِ امریکا فرست» را منتشر کرد تا نشان دهد که انرژی یکی از مولفه‌های اساسی دولت وی است. در برنامه انرژی دولت ترامپ بر قطع وابستگی آمریکا به واردات نفت از اوپک تأکید شده است.

 

 

 

 

در این برنامه آمده است: «رئیس‌جمهور ترامپ متعهد به دستیابی به خودکفایی از کارتل اوپک و ملت‌های دیگری است که دشمن منافع ما هستند. در همین حال، ما با متحدان خود در خلیج فارس همکاری خواهیم کرد تا رابطه مبتنی بر انرژیِ مثبتی به عنوان بخشی از استراتژی ضدتروریستی، توسعه کنیم.

 

 

 

 

در برنامه انرژی ترامپ بر استفاده از «۵۰ تریلیون دلار ذخایر شیل، نفت و گازِ دست‌نخورده» تأکید شده است. این امر نشان می‌دهد که ترامپ حمایت‌ها از صنعت نفت و گاز شیل این کشور را افزایش خواهد داد.

 

 

 

علاوه بر این، دولت ترامپ در این برنامه گفته است که مقرارت دست‌وپاگیر در حوزه انرژی را نیز لغو خواهد کرد. «برنامه اقدام آب‌و هوایی» و قانون «آب‌های آمریکا» دو قانونی است که ترامپ گفته آن‌ها را به عنوان سیاست‌های مضر و غیرضروری لغو خواهد کرد. در این برنامه آمده است که با لغو این مقررات، دستمزدهای کارگران آمریکایی در ۷ سال آینده بیش از ۳۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

 

 

 

ترامپ همچنین در برنامه انرژی خود بر «احیای صنعت زغال سنگ» آمریکا نیز تأکید کرده است. پس وی علاوه بر حمایت از صنعت شیل، حمایت از صنعت زغال سنگ آمریکا که در سال‌های گذشته به شدت آسیب دیده است را نیز در دستور کار قرار داده است.

 

 

 

برنامه انرژی ترامپ در کنار سخنرانی وی در مراسم تحلیف، نشان می‌دهد که ترامپ مصّر است تا تغییری اساسی در سیاست‌های اقتصادی آمریکا ایجاد کرده و به تدریج به سمت «حمایت‌گرایی اقتصادی» حرکت کند. اگر چنین چیزی محقق شود، اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم است، تجارت آزاد و جهانی‌سازی از دکترین اقتصادی آمریکا خارج می‌شود.

 

 

 

ترامپ در سخنرانی دیروز خود در انتقاد علیه سیاست دولت‌های گذشته گفته بود: دولت های سابق از صنایع بیگانه در برابر صنایع داخلی حمایت کردند. ما میلیاردها دلار برای بیگانگان هزینه کرده‌ایم در شرایطی که در داخل به چنین هزینه‌هایی برای زیرساخت ها نیاز داشتیم. از ارتش‌های بیگانه حمایت کردیم و چشم بر توان نظامی داخلی بستیم. از امروز رویکرد جدیدی بر کشور حاکم می شود که شعارش «اول آمریکاست» [آمریکا بر همه چیز تقدم دارد].







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;