آغاز عملیات سوآپ نفت آسیا

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری شانا، شیر افکن قربانی معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه شمال پس از بازدید از ٢٨ دستگاه ولو قطع اضطراری (L.B.V)، ولو بین راهی و چک ولوها این منطقه افزود: این منطقه برای انتقال نفت خام آسیای میانه (سوآپ) به پالایشگاه های نفت تهران و تبریز آماده است.




وی با بیان این که خط لوله نفت ٣٢ اینچ در محدوده مرکز انتقال نفت ساری، گل پل، اوریم و مغانک به طول ١٧٨کیلومتر به صورت میدانی مورد بازدید قرار گرفته است، گفت: در مدت توقف طرح سوآپ، چندین نوبت با هدف جلوگیری از خوردگی لوله، نفت خام به صورت گردشی در خط ٣٢ اینچ مورد استفاده قرار گرفت.




بر اساس این گزارش، پیش از این حسینعلی طالبی، رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفته بود: از سرگرفته شدن سوآپ فرآورده‌های نفتی بویژه نفت خام و گاز مایع از آسیای میانه به مناطق شمالی کشور علاوه بر اشتغال‌زایی منجر به درآمد بسیار زیاد در استان خواهد شد.




همچنین پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی نیز به تازگی با اعلام این که تعمیرات اساسی مخازن و تاسیسات پایانه نفتی شمال انجام شده است و هم اکنون شرکت پایانه‌های نفتی آمادگی انجام این عملیات را دارد، اظهار کرده بود: یک کشور همسایه در منطقه آسیای میانه آمادگی و همکاری خود با جمهوری اسلامی ایران را برای سوآپ نفت خام و فرآورده های نفتی با ایران اعلام کرده است.




موسوی یادآور شد: پایانه نفتی شمال با در اختیار داشتن سه اسکله و تاسیسات وابسته، مخازن، سیستمهای اندازه گیری و دیگر بخشهای مرتبط، همه تجهیزات لازم یک پایانه نفتی استاندارد را برای انجام سوآپ دارد.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;