آغاز به کار پلتفرم تأمین مالی جمعی طرح‌های مسکن و شهرسازی

یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه خدمات تامین مالی و تجاری سازی، نخستین پلتفرم تامین مالی جمعی در ایران با رویکرد تخصیص سهام به پروژه‌های شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها با تمرکز بر بخش مسکن، راه و شهرسازی و اینترنت اشیا را راه اندازی کرده است.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهسا قربانی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: به دنبال رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و اهمیت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و فعالیت هسته‌های فعال بسیار در کشور، نیاز به جذب منابع بیش از قبل حس می‌شد؛ در نتیجه ما بر آن شدیم که خلأ نیاز به مشاوره تأمین مالی در حوزه‌های دانش‌بنیانی و هسته‌های فناور یا استارت‌آپی را با خدمت رسانی علمی و با تجربه انباشت شده توسط سهامداران و کارکنان شرکت پاسخگو باشیم.
وی این پلتفرم را اولین پلتفرم تامین مالی جمعی در ایران با رویکرد تخصیص سهام به پروژه‌های شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها با تمرکز بر بخش مسکن، راه و شهرسازی و اینترنت اشیاء خواند و اظهار کرد: هدف این پلتفرم، فراهم کردن منابع مالی از طریق تامین مالی جمعی مبتنی بر سهام برای واحدهای اقتصادی کشور است. ما از مبالغ خرد افراد، نیرویی بزرگ برای رشد، توسعه، بازسازی و احیای کسب و کارها می‌سازیم.
قربانی با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند اقتصاد کشور را از وابستگی به درآمدهای غیرمولد نجات دهند، اظهار کرد: بازار سرمایه می‌تواند نقش مهمی در تامین مالی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ایفا کند. این شرکت‌ها با ورود به بازار سرمایه می‌توانند به منابع مالی مورد نیاز خود برای توسعه و گسترش فعالیت‌هایشان دست پیدا کنند.
مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، تامین مالی جمعی را ابزاری دانست که با کمک آن مبالغ مورد نیاز طرح‌های کسب‌وکار را از طریق عامه مردم تامین کرد و ادامه داد: در این روش، برای طرح فرد گواهی شراکت صادر می‌شود و در سکوی تامین مالی جمعی به فروش گذاشته می‌شود و به این ترتیب با خریداران گواهی شراکت طرح خود وارد یک مشارکت کوتاه یا میان مدت خواهند شد.
به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، قربانی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه ایجاد بازاری اختصاصی برای معاملات سهام شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند به افزایش نقدشوندگی و شفافیت معاملات این شرکت‌ها نیز کمک کند، افزود: ارائه تسهیلات و مشوق‌های مالیاتی و گمرکی به شرکت‌های دانش بنیان حاضر در بورس نیز می‌تواند به رونق و توسعه این بازار کمک کند. البته باید گفت افزایش آگاهی و دانش سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه نسبت به شرکت‌های دانش‌بنیان و مزایای سرمایه‌گذاری در آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;