آغاز استاندارد سازی تاسیسات گرمایشی و سرمایشی تهران

 

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت:  استاندارد سازی تاسیسات سرمایشی و گرمایشی واحدهای مسکونی، تجاری و اداری  در تهران آغاز می شود و تا پایان سال آینده ادامه دارد.

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، محمد جواد محمدی زاده  افزود: حدود دو میلیون واحد تاسیسات گرمایشی و سرمایشی در تهران وجود دارد که استاندارد سازی آنها با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم داشتن هوای پاک تاکید کرد: کار تحقیقاتی استاندارد سازی خودروها از یورو دو به یورو چهار اجرا شده و برای تولید انبوه آماده است؛ خودرو سازان باید بدانند که خودروهای فاقد استاندارد یورو چهار از ابتدای سال 92 شماره گذاری نمی شوند.

 

هنوز 1 میلیون خورو ی فرسوده در ناوگان حمل و نقل وجود دارد

معاون رییس جمهور ادامه داد: تا کنون یک میلیون و سیصد هزار خودروی فرسوده از رده خارج شده که حدود 850 هزار خودرو مربوط به این دولت است اما هنوز بیش از یک میلیون خودروی فرسوده در کشور وجود دارد.

محمدی زاده در ادامه به سرانه مصرف انرژی در کشور اشاره کرد و گفت: سرانه مصرف ما در حوزه برق دو هزار و 900 کیلو ولت است در حالیکه استاندارد جهانی آن 900 کیلو ولت است.

وی افزود: همچنین سرانه مصرف آب در کشور 250 لیتر در روز است که استاندارد جهانی آن 150 لیتر است.

 

متوسط مصرف روزانه بنزین در کشور 8/6 لیتر بیشتر از استاندارد جهانی

محمدی زاده در ادامه به مصرف سرانه بنزین در کشور اشاره کرد و گفت: متوسط مصرف روزانه بنزین در کشور ما 8/10 لیتر در هر خودرو است که استاندارد جهانی آن چهار لیتر است.

 

ایران سومین مصرف کننده گاز طبیعی در جهان

به گزارش مهر، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: همچنین هزار و 700 متر مکعب سرانه مصرف گاز طبیعی در کشور است که استاندارد جهانی آن عدد 900 را نشان می دهد و شدر واقع ایران سومین مصرف کننده گاز در جهان است در حالی که یک درصد جمعیت جهان را داراست.

محمدی زاده ادامه داد: همچنین سرانه مصرف پسماندها در ایران 800 کیلوگرم است در حالیکه استاندارد جهانی 292 کیلوگرم در سال است. این آمار نشان می دهند که ما در استفاده از منابع طبیعی و مدیریت زیست محیطی خود درست عمل نکرده ایم.

وی تاکید کرد: باید راهکارهای اصلاح بهبود مصرف انرژی در کشور اتخاذ شود و دستگاه های مرتبط از تجربیات جهانی در این راستا استفاده کنند.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات خوبی در تمام حوزه های صنعت، کشاورزی، نیرو و دریایی آغاز شده که باید با سرعت و شتاب بیشتری پیش روند.

محمدی زاده گفت: در سال 87 سه هزار و 682 صنعت آلاینده در کشور وجود داشت که این عدد در سال 88 به سه هزار 843 صنعت رسید و در سال 89 تا چهار هزار و 157 صنعت افزایش یافت اما از سال 90 با توجه به اقداماتی که در زمینه کاهش صنایع آلاینده در سازمان محیط زیست انجام گرفت این عدد به دو هزار و 976 واحد رسید.

وی ادامه داد: در سال 91 همچنان این روند ادامه دارد که امیدواریم تا پایان برنامه پنجم تمام صنایع آلاینده به صنایع پاک تبدیل شوند.

بدون رعایت استانداردها ی محیط زیست مجوز استقرار صنعت جدید داده نمی شود

محمدی زاده گفت: همچنین انتظار داریم ضوابط استقرار در خصوص صنایع مد نظر قرار گیرد در غیر این صورت مجوز استقرار به صنایع داده نمی شود.

وی تاکید کرد: رعایت اصول آمایش سرزمین و در نظر گرفتن موقعیت طبیعی منطقه ای که قرار است صنعتی در آن مستقر شود باید مد نظر قرار گیرد.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست ادامه داد: در بندهای 184، 187، 189، 190، 191، 192 و 193 قانون برنامه پنجم به حفظ و حراست از محیط زیست تاکید شده از این رو از نظر قانونی بستر مناسبی ایجاد شده است.

محمدی زاده تاکید کرد: پیاده سازی نظام های مدیریتی زیست محیطی باید به عنوان راهبرد اساسی پیش روی مسئولان قرار گیرد تا شاهد محیط زیستی سالم در حال و آینده باشیم.

رییس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه فعالیت های عمران شهری و معدنی نقش عمده ای در تولید ریزگرد ها دارد گفت: تمام کارخانه های آسفالت ، شن و ماسه ، جمع آوری و حمل نخاله، تخریب و نوسازی شهری باید تحت مدیریت شهرداری و وزارت کشور باشد.

هفته هوای پاک از 24 تا 29 دی ماه با اجرای برنامه های متنوعی ادامه دارد.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;