آشکارساز آتش سری Cirrus Pro ساخت شرکت Protec روانه بازار شد

 

جدیدترین محصول شرکت Protec وارد بازار شد. این محصول آشکارساز آتش سری Cirrus Pro نام دارد، ساخت انگلستان است و یکی از سریع ترین و هوشمند ترین آشکارسازهای آتش دنیا به حساب می آید.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، این آشکار ساز به تمامی علائم حاصل از حریق ( دود، حرارت، گاز و غیره) حساس است و کشف حریق را بر اساس حساسیت از طریق سیستم محفظه دود ابری ( Cloud Chamber ) انجام می دهد.

 این سیستم قادر به کشف تعداد ذرات ریز  حاصل از احتراق مواد سوختنی، جرقه های الکتریکی و یا دمای به شدت بالا است و همچنین می تواند ذراتی از 25 ده هزارم تا ده میکرون که حاصل از احتراق است را شناسایی کند و درعین حال به گرد و خاک، رطوبت، بخارآب، تغییرات جریان آب و هوا و تغییرات دمایی محدود واکنش نشان نمی دهد و باعث اعلام هشدار اشتباه نمی شود.

برای آگاهی از تغییرات جریان هوا در لوله کشی ها، سیستم می تواند به نمایشگر هوای جریان دار در لوله ها مجهز گردد تا کاهش یا افزایش جریان هوا در لوله ها را به عنوان خطا اعلام کند. در این سیستم از فن آوری CCD ( آشکار ساز محفظه دود ابری ) استفاده می شود. هنگامی که چگالی ذرات حاصل از احتراق مواد سوختنی در هر سانتی متر مکعب از محیط به سطح غیر عادی برسد، سیستم ابتدا حالت پیش هشدار پیدا می کند و پس از مدتی به حالت هشدار می رود.

در این آشکارساز دود مرئی با روش اپتیکال کشف می شود. در هوا ذراتی کوچک تر از میکرون کربن وجود دارد که اندازه آنها 25 ده هزارم میکرومتر است و ما همیشه آنها را تنفس می کنیم. اما در شرایط عادی، تنها سوختن و شعله ور شدن است که باعث تولید ذرات بزرگتر می شود محفظه دود ابری آن را به شرایط حریق تغییر می کند. محفظه ابر قطرات کوچک آب را به تمامی ذرات تزریق می کند و در نتیجه آنها بزرگتر می شوند و حالت ابر را می یابند. سپس این محفظه تراکم و غلظت ابر را می سنجد. در شرایط عادی، در یک سانتی متر مکعب هوا، تقریباً 15000 ذره به سایز 0.0025 کوچکتر از میکرون ( Sub Micron ) تولید می شود. محفظه ابر ( Cloud Chamber ) این افزایش و تولید ذرات را در شرایط حریق کشف می کند.

نکته مهم در این رابطه نامرئی بودن این ذرات است و این سیستم آنها را از زمان تولید که نامرئی هستند و تا قبل از بزرگتر و مرئی شدن کشف می کند. ذرات گرد و غبار، 2 تا 10 میکرون اندازه دارند و پس از ایجاد ابر، نمی توانند ابری با غلظت کافی نشان دهنده آتش تولید کنند. پس ذرات گرد و غبار در این سیستم باعث اعلام هشدار اشتباه نمی شود.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;