آشنایی با پکیج شوفاژ دیواری SGP

آشنایی با پکیج شوفاژ دیواری SGP

  پکیج شوفاژ دیواری SGP چگونه کار می کند؟

 

 

 

 

یکی ازپیشرفته ترین انواع پکیج های می باشد که دارای راندمان ۱۱۰ درصد و حداقل گاز ورودی نسبت به دیگرپکیج ها می باشد بدون نیاز به هوای داخل اتاق و رفع مشکل گازهای سمی و کاهش دمای دودخروجی این سیستم در حال حاضرتوسط شرکت SGP ساخته می شود.

عملکرد سیستم چگالشی، رابطه مستقیمی با دمای آب گرم ورودی به مبدل دارد،در صورتی که دمای آب گرم ورودی به مبدل بیش از ۶۰ درجه سیلیسیوس باشد،عملا کاهش دمای محصولات احتراق ناشی از انتقال حرارات به مبدل تا زیر نقطه شبنم به وجود نخواهد آمد و بنابر این فرآیندچگالش اتفاق نمی افتد که در اینصورت در پایین ترین حد راندمان اسمی خود یعنی حدود ۹۸ درصد قرار میگیرد

هرچه میزان دمای آب گرم برگشتی پایین تر باشد عملیات انتقال حرارت محصولات احتراق به مبدل، بیشتر انجام شده و میزان چگالش افزایش پیدا میکند که در این صورت راندمان نیز بالا میرود.

فن آوری (Range Rate) این سیستم ها، امکان ماژوله کردن تنظیم توان خروجی از ۱۵ کیلووات تا حد اکثر توان طراحی شده را فراهم میکند ضمن اینکه در حالت کارکرد غیر پیک، قادر است به صورت برنامه ریزی شده از ترکیب یکی یا چندتایی یونیتها استفاده نماید.

در پکیج های چگالشی حتی اگر در زمانی بعلت بالا بودن دمای آب ورودی چگالش صورت نگیرد بار هم راندمان بیشتری نسبت به انواع دیگر پکیج ها دارا می باشند چراکه در قسمت انتهایی مبدل اولیه دود با دمای نزدیک ۱۵۰ – ۱۸۰ درجه بااب ۶۰ درجه ( به فرض مثال در شرایط خاص) تماس پیدا میکند و موجب جلوگیری از هدر رفت انرژی می شود. تا کنون شرکت بوتان نتوانسته است این محصول را تولید نماید و تنها تولید این محصول در انحصار شرکت صنایع گیتی پسند می باشد .

البته شرکت ولف هم وارد کننده این محصول از المان می باشد ولی شرکت های دیگر تنها خط تولید پکیج های اتمسفریک را دارند.

مشکلات پکیج های کندانسینگ:

از نظر مصرف گاز در حالت گرمایش از کف بهتر از مدل های قدیمی تره حدود ۳۰ درصد مصرفش کمتره اما در صورت استفاده در سیستم هایی مثل رادیاتور مصرفش کمی پائینتر از مدل های قدیمیه . تجهیزات اضافی چیزی نمیخواد مثلا دودکش هاش فلزی نیست دودکش هاش بدلیل دمای کم دود خروجی از انواع پلیمری می باشد شاید بزرگترین عیبش گرون تر بودنشه که باتوجه به راندمان بالاترش تقریبا قابل توجیهه

منظور از راندمان ۱۱۰%

راندمان بالاتر از ۱۰۰ حتی خود ۱۰۰درصد امکان پذیر نیست اما منظور از راندمان مثلا ۱۱۰ درصد ( طبق استاندارد اروپایی) یعنی تفاوت بین HHV و LHV یا به عبارتی استفاده از گرمای نهان آب موجود در محصولات احتراق این رو توی استاندارد ملی ایران هم بهش اشاره کرده البته استاندارد امریکایی اینو قبول نداره به خاطر همین تمام دستگاه ها با استاندارد امریکایی زیر ۱۰۰ در صد نوشته شده حتی چگالشی هاشون اما دستگاه های استاندارد BSEN مثل سونیه دوال و بوتان و … راندمان را حتی در کاتالوک اصلی انگلیسیش برای پکیج های چگالشی ۱۰۸ تا ۱۱۰ درصد نوشته شده است.

پایان پیام /.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;