آشنایی با مشخصات و وزن لوله‌های مانیسمان

یکی از محصولات صنعتی پر فروش، لوله مانیسمان است که با نام لوله فولادی بدون درز نیز شناخته شده‌اند. در واقع این محصولات با رده‌های مختلفی نیز به تولید می‌رسند که هر یک با توجه به ضخامت و ابعادی که دارند تنها برای استفاده در صنایعی خاص مناسب هستند.
به گزارش تاسیسات نیوز، در ادامه به بیان ویژگی‌های منحصر به فرد انواع لوله فولادی بدون درز پرداخته‌ایم که با در دست داشتن جدول مشخصات و وزن لوله‌های مانیسمان رده ۴۰ و ۲۰ و دیگر رده‌ها خواهید توانست مناسب‌ترین محصولات را با توجه به نوع و کاربردی که دارند، خریداری کنید.
در ادامه به بیان مشخصات لوله مانیسمان رده ۴۰ و ۲۰ خواهیم پرداخت. ما سعی داریم تا اطلاعاتی مفید، در باب معرفی این محصولات در اختیارتان قرار بدهیم که بر اساس تجربه و تخصص کارشناسان بیان شده باشند.
جدول وزن لوله مانیسمان رده ۴۰
لوله مانیسمان رده ۴۰ و لوله رده ۲۰ از دسته محصولاتی هستند که ضخامت قطر داخلی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. در واقع این دسته از محصولات مانسمان برای استفاده در صنایعی مناسب هستند که فشار و حرارت چندان بالا نباشد و در صورتی که با افزایش حرارت و دمای بالایی رو به رو هستید، استفاده از لوله رده ۸۰ به بالا پاسخگوی نیازهایتان خواهد بود. لوله فولادی رده ۴۰ که با نام Sch 40 نیز شناخته می‌شوند، با قطر، وزن و ضخامت‌های مختلفی به تولید می‌رسند و دارای استحکام و ضخامتی بالاتر از لوله مانیسمان رده ۲۰ نیز هستند.
در واقع با توجه به اینکه این محصول با ضخامت و وزن‌های مختلف به تولید می‌رسند، در دسته محصولات پرکاربرد و پرفروش در صنایع مختلف قرار گرفته شده اند. با توجه به اینکه تناسب ساخت در مشخصات فنی و کارایی این دسته از محصولات حفظ شده است، تمامی ویژگی‌های خوب نظیر مقاومت بالا، استحکام و دوام در این دسته از محصولات حفظ شده‌اند.
کاربرد لوله بدون درز مانیسمان رده ۴۰ در صنعت:
  • استفاده در صنایع نفت و گاز
  • ساختمان سازی و لوله‌کشی گاز
  • پتروشیمی
  • آتش‌نشانی و ساخت مخازن
جدول مشخصات لوله مانیسمان رده ۲۰ و رده ۴۰
جدول وزن لوله مانیسمان رده ۲۰
یکی از پایین‌ترین رده‌های لوله فولادی بدون درز، لوله مانسمان رده ۲۰ یا Sch20 است که این محصول در رده محصولات سبک وزن نیز قرار گرفته اند. در واقع تحمل فشار لوله رده ۲۰ کمتر از لوله رده ۴۰ است و همچنین با ابعاد، طول و ضخامت‌های مختلفی نیز به تولید می‌رسند.
کاربرد لوله بدون درز مانسمان رده ۲۰ در صنعت
لوله‌کشی گاز توکار ساختمان: در واقع استفاده از لوله فولادی رده ۲۰ زمانی درست خواهد بود که فشار و دما چندان بالا نباشد. اغلب عمده کاربرد استفاده از این دسته از محصولات برای سیستم لوله‌کشی موتور خانه‌هاست.
تفاوت لوله مانسمان رده ۲۰ و ۴۰
  • ضخامت و قطر لوله
  • تحمل فشار و مقاومت
  • تفاوت در نوع کاربرد با توجه به استحکام و مقاومت محصول
  • تفاوت زیاد قیمت لوله رده ۲۰ و ۴۰
در واقع هر چه رده انواع لوله افزایش پیدا کند، نوع ساخت و تولید آن‌ها نیز از یکدیگر متمایز می‌شود و هزینه تولید محصول نیز با افزایش قیمت رو به رو می‌شود. با توجه به اینکه قیمت لوله فولادی بدون درز بسیار گران‌تر از سایر لوله‌های صنعتی است، تنها خرید مستقیم و بدون واسطه از درب کارخانه مقرون به صرفه خواهد بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;