آشنایی با اصولی طراحی ویلا مدرن

تاسیسات نیوز: طراحی پلان یکی از اصلی ‌ترین قسمت ‌های طراحی به شمار می‌ آید؛ زیرا توجه و بررسی شرایط اقلیمی، چگونگی نورپردازی، تهویه و ارزیابی کاربردی بودن محیط به زمان ‌بندی مناسب نیاز دارد.
طراحی ویلا
همان ‌طور که مطلع هستید امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش جمعیت، زندگی صنعتی روز به‌ روز در حال توسعه می‌ باشد؛ به طوری ‌که زندگی شهری و دوری از طبیعت، افسردگی و خستگی روحی مردم را افزایش می‌ دهد. به طور کلی افزایش جمعیت و وجود انواع آلودگی‌ های زیست‌ محیطی سبب می ‌شوند تا مردم به خرید ویلا در مناطق خوش ‌آب ‌و هوا علاقه ‌مند شوند؛ زیرا محیط سرسبز و خوش ‌آب‌ و هوا در افزایش کیفیت زندگی و تسکین روحیه شهروندان نقش مؤثری ایفا می‌ کند. البته باید در نظر داشت ساختمان ‌های ویلایی باید به گونه‌ ای طراحی شوند تا تمامی امکانات ساختمان‌ های شهری را در اختیار ساکنین قرار دهند؛ به‌ همین دلیل توجه به اصول طراحی ویلا موضوع بسیار با اهمیتی در نظر گرفته می ‌شود.
اصول طراحی ویلا
می توان گفت در طراحی پلان، معمار هماهنگی بین طبقات و نحوه‌ی قرارگیری ساختمان ویلا را به ‌دقت مورد ارزیابی قرار می دهد. لازم به ذکر است ایجاد یک پلان که قادر باشد تمام قسمت ‌های داخلی ویلا را در تعادل قرار دهد کار بسیار دشواری شناخته می شود؛ بنابراین به شما توصیه می‌ کنیم برای دریافت یک نقشه‌ کاملاً حرفه ‌ای و اصولی به سایت اینترنتی درج‌ شده در پایان مقاله مراجعه کنید.
به طور کلی دکوراسیون داخلی در اصول طراحی ویلا موضوع بسیار با اهمیتی در نظر گرفته می‌ شود؛ زیرا استفاده از تزئینات خاص و به ‌کارگیری جزئیات منحصر به ‌فرد می ‌تواند دکوراسیون ویلا را مجلل‌ تر و شیک ‌تر نشان دهد. همچنین معمار می‌ تواند با استفاده از نور و شیشه، کیفیت فضای موردنظر را تا حد قابل‌ توجهی افزایش دهد. ترجمه فرمایید امروزه استفاده از معماری دوبلکس و ایجاد سقف‌های بلند بسیار رایج می ‌باشد؛ زیرا در این حالت کاربر به فضای بیشتری دسترسی داشته و میزان بهره‌وری از نور خورشید بیشتر می شود. در نظر داشته باشید استفاده از نورپردازی مناسب، ایجاد فضای بزرگ و استفاده از درهای بازشونده در دلنشین کردن دکوراسیون داخلی نقش مؤثری ایفا می ‌کند.
نکته مهم در اصول طراحی ویلا به شرح زیر می باشد
انتخاب مناسب ‌ترین پلان برای فضای خارجی می ‌تواند در بهبود روحیه ساکنین و زیباتر کردن چشم‌ انداز ویلا اثرگذار باشد؛ به ‌همین دلیل در نظر گرفتن باغچه‌ های گل ‌کاری شده، استفاده از فضای سبز و انتخاب صحیح پوشش گیاهی می ‌تواند میزان کارایی و رضایتمندی ساکنین را افزایش دهد.
طراحی ویلا مدرن
به طور کلی در طراحی ویلا مدرن توجه به اصول زیباشناسی بصری موضوع بسیار با اهمیتی محسوب می ‌شود؛ زیرا رعایت تعادل، هماهنگی، توازن و ترکیب مناسب رنگ ‌ها سبب می‌ شود نمای بیرونی و داخلی ساختمان از چشم ‌انداز بسیار زیبایی بهره مند شود. به بیان ساده ‌تر می ‌توان گفت در این سبک از طراحی، سادگی و حذف جزئیات اضافی در اولویت معمار قرار می ‌گیرد؛ به‌ طوری ‌که المان‌ های به‌ کار رفته در ساختمان عموماً از چوب، سنگ و شیشه ساخته می‌ شوند.
لازم به ذکر است از جمله ویژگی‌های اصلی سبک مدرن می‌ توان به استفاده از اشکال مکعبی و گوشه دار اشاره کرد. همچنین نورپردازی و بررسی جهت تابش نور خورشید از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار می ‌باشد؛ زیرا بی ‌توجهی به این امر می ‌تواند فضای ساختمان را کسل‌ کننده و دلسرد نشان دهند. در نظر داشته باشید در طراحی ویلا مدرن، دکوراسیون داخلی به راحتی و بدون پرداخت هزینه اضافی قابل تغییر می ‌باشد.
هزینه طراحی ویلا
هزینه طراحی ویلا
به طور کلی هزینه طراحی ویلا با در نظر گرفتن عوامل متنوعی مشخص می ‌شود که برخی از آن‌ها عبارتند از:
  1. هزینه‌ های لازم برای طراحی نقشه اولیه
  2. مساحت زمین زیر بنای ویلا
  3. هزینه ‌های مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی
  4. هزینه تجهیزات ایمنی و امکانات جانبی
  5. دستمزد تیم طراحی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;