آشنایی با اسامی اتصالات لوله فلزی

اتصالات فلزی از آن دست محصولاتی هستند که با اهمیت فراوان خود در حوزه تاسیسات ساختمانی و صنایع این چنینی کاربرد دارند. به عبارتی بدون حضور و وجود این محصولات به هیچ عنوان نمی توان یک تاسیسات را به صورت کامل و بدون عیب و نقص ارائه نمود. با توجه به مورد ذکر شده بهتر است اطلاعات جامعی در حوزه اتصالات فلزی تاسیسات به دست آورده تا بتوان با آگاهی کامل از آن جهت بهبود روند تاسیسات استفاده نمود.
به گزارش تاسیسات نیوز، در ادامه به معرفی دقیق این مسئله خواهیم پرداخت تا بتوانید آن اطلاعات جامع مورد نیاز خود را به صورت تمام و کمال به دست آورید.
اتصالات لوله فلزی
اتصالات در حوزه تاسیسات بسیار فراوانند و نمی توان آن ها را به صورت مختصر و در یک دسته بندی جای و قرار داد. در نتیجه ی این امر بهترین کاری که می توان انجام داد این است که در این بخش به معرفی انواع اتصالات برای لوله فلزی بپردازیم و صحبت از دیگر اتصالات را به زمان و محتوایی دیگر موکول نماییم. در ابتدا نیز به صورت تیتر وار به بیان و معرفی اتصالات لوله فلزی پرداخته و سپس به شرح کامل هر یک از این موارد خواهیم نشست.
انواع اتصالات لوله فلزی به شرح ذیل است:
اتصالات سیاه بدون درز (مانیسمان)
اتصالات سیاه درزدار
اتصالات دنده ای گالوانیزه
اتصالات دنده ای سیاه
اتصالات فشار قوی دنده ای
اتصالات فشارقوی ساکت ولد
البته باید این مورد را نیز بیان نمود که در برخی موارد از این اتصالات با نام های دیگری نیز یاد می شود که از این بحث خارج است. به اصلی ترین این اتصالات اشاره ای نمودیم، حال فرصت آن است که به شرح و توضیح موارد بالا بپردازیم تا اطلاعاتی جامع از آنان به دست آورید.
جهت آن که تمامی اتصالات را به صورت کامل مورد بررسی قرار داده، مطالعه نموده و به صورت جامع از هزینه و ویژگی های آن اطلاع پیدا نمایید تنها کافی ست به روی کلمه مشاهده انواع اتصالات فلزی ضربه بزنید تا به صفحه جامع این مورد هدایت شوید
اتصالات سیاه بدون درز (مانیسمان)
اتصالات مانیسمان که به آن ها اتصالات سیاه بدون درز نیز گفته می شود برای استفاده لوله های مانیسمان است، علت نام گذاری این محصول نیز همین مسئله ی مطرح شده است. بدیهی ست که نام هر محصول با توجه به عملکرد و کارکرد آن مورد بررسی قرار می گیرد.نوع این محصول نیز طبق معمول آن به صورت جوشی است و به علاوه لوله مانیسمان؛ لوله درزدار نیز در آن استفاده می شود که نوعی پارادوکس معانی ایجاد کرده اما به حقیقت چنین رخ می دهد. اما اگر این پرسش برایتان مطرح است که محل استفاده این اتصالات دقیقا کجاست، باید بدانید که این اتصال معمولا و به صورت عمده در سیستم های دما و فشار بالا به کار می رود.
اتصالات سیاه درزدار
درست مانند مورد بالاست اما برعکس آن به صورت درز دار است، همان گونه که محصولی که کمی قبل تر ذکر شد بدون درز بود این محصول با همان ویژگی ها به همراه اندکی تفاوت دارای درز است.
اتصالات دنده ای گالوانیزه
این اتصالات، اتصالاتی هستند که به صورت رزوه ایی بوده و همان طور که از نماشان هویداست کاربردی با لوله های گالوانیزه دارند و در کنار یک دگیر مکمل اند. از این اتصالات در مناطقی که رطوبت بالایی دارند استفاده می شود چرا که باعث مقاومت در برابر آسیب های حوی به خصوص زنگ خوردگی و ترک برداشتن است. این مورد این محصول را بسیار پر طرفدار نموده است.
اتصالات دنده ای سیاه
اتصالات فشار قوی دنده ای
اتصالات فشارقوی ساکت ولد
موارد بالا دارای شباهت های بسیاری به یک دیگر هستند در نتیجه ی این موضوع به بررسی جز به جز و جدای از یکدیگر نمی پردازیم و به ویژگی هایی پرداخته و مواردی را مطرح می نماییم که نیاز است در مورد تمامی این محصولات ذکر شده از آن ها اطلاعات داشته باشید
دوام بالا (دوام بالا باعث کاهش هزینه های افراد خواهد بود. این دوام نه تنها از نظر عمر بلکه از نظر جنس و کیفیت نیز هست و همین سبب صرفه جویی در مواردی همچون، مالی، وقتی و… خواهد شد )
مقاومت زیاد در دما و فشار بالا (این مقاومت بالا سبب آن است که موارد مصرف این محصول بیشتر از آن چیزی که انتظار می رود باشد. به عبارتی به همین سبب است که می توان در هر منطقه ای با هر آب و هوا و وضعیت جوی از آن استفاده نمود در نتیجه ی آن فروش بالایی دارند. همچنین به دلیل کاربردی که دارند این مقاومت برایشان از اوجب واجبات است)
طول عمر زیادی (زیاد بودن طول عمر سبب آن است که یک بار خرید کرده و دیگر دغدغه ای نداشته باشید، نصب این محصولات خیال آسودتان خواهد نمود.)
ارزان و مقرون به صرفه (به نظر می آید که با مواردی که تا کنون ذکر شد، هزینه ای گزاف پیش روست چرا که تنها یک بار هزینه برای مدت زمانی طولانی ست اما به هیچ عنوان چنین نیست. بلکه می توان تمامی موارد بالا را به دست آورد بی آن که هزینه ای سنگین و گزاف را متحمل شوید.)
مقاوم در مقابل زنگ زدگی، خوردگی، حرارت و فشار (از دیگر مواردی که این محصولات را مناسب هر گونه شرایط جوی می نماید همین مقاوم بودن در برابر این اوامر است.)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;