آسیب جدی صنعت ساختمان از افزایش عوارض

آلوستانی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان از آسیب جدی صنعت ساختمان با توجه به افزایش عوارض شهری در گرگان خبرداد و گفت: با این عمل همه شهرهای گلستان دچار مشکل می شوند.
محمدرضا آلوستانی  اظهار کرد: افزایش عوارض به صنعت ساختمان لطمه زده و با توجه به افزایش قیمت ها، تورم و مشکلات موجود تاثیر منفی خواهد داشت.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با اشاره به طرح جهش تولید مسکن، افزود: در گلستان و در گرگان قرار است واحدهای زیادی ساخته شود و با توجه به افزایش عوارض به این صنعت آسیب خواهد رسید.
وی گفت: افزایش عوارض ظلم بزرگی به صنعت ساختمان و مهندسان است زیرا مهندسان ساختمان و عضو نظام مهندسی از این طریق کسب درآمد کرده و زندگی خود را می گذرانند.
آلوستانی بیان کرد: برای افزایش تعرفه حق الزحمه مهندسان همواره ملاحظات خاص خود و شرایط اقتصادی جامعه و مردم را لحاظ می‌کنیم و با در نظر گرفتن شرایط تلاش می کنیم به بخش های مختلف آسیب نرسد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان عنوان کرد: هم اکنون در شهرهای مختلف استان تعرفه های مختلف نظام مهندسی تعریف کرده و تعرفه ها در گرگان و گنبدکاووس با شهرهای پایین دست متفاوت است و این عمل هم ظلم بزرگی به مهندسان بوده زیرا مسئولیت و شرایط فنی در ساختمان ها تفاوتی نمی‌کند.
وی ادامه داد: اگر قرار باشد عوارض افزایش یابد در شهرهای دیگر هم بالتبع آن تعرفه ها بالا خواهد رفت و این امر مشکلاتی را در استان به وجود می آورد.
آلوستانی با اشاره به افزایش قیمت تمام شده ساختمان در طرح جهش تولید، ادامه داد: در این عمل مهندسان بیشترین آسیب را می بینند زیرا تنها جایی که دولت می‌تواند تخفیف اعمال کند نظام مهندسی است این در حالی است که هزینه زندگی و شرایط مهندسان مانند افراد عادی جامعه بوده و آنها باید مایحتاج خود را تامین کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;