آرزوی عجیب «دابو صنعت» یک فعال اقتصادی

تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور:  بسیاری از فعالان خرد و کلان اقتصادی به دلیل نبود بستر مناسب برای انجام مراودات مالی و عدم پشتیبانی از تولیدکنندگان از دایره تولید کنار گذاشته شدند در حالی که شرط موفقیت رقابت عادلانه تولیدکنندگان و مبارزه در مسیر تولید کیفی تر است.
رافع  رحمانی مدیر عامل دابو صنعت با بیان این مطلب اظهار داشت : از سال ۷۵ شرکت دابو صنعت آغاز به فعالیت کرد و در حال حاضر ۴۹۰ پرسنل بیمه شده در سه فاز کارخانه مشغول هستند.
وی در باره محصولات تولید شده در این شرکت گفت:  محصولات شرکت به سه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی تقسیم می شود و محصولات سنگین ، تولیدات صنعتی، دیگهای بخار و روغندار، محصولات تاسیساتی اعم از پکیجهای موتور خانه ای، زمینی، مشعل‌های خانگی، صنعتی و نیز محصولات وابسته که به تولیدات اصلی از جمله دیگر محصولات تولید شده توسط این شرکت به شمار می آیند. 
رحمانی در باره مشکلات پیش روی این شرکت خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات ، بحث مراوده های مالی با کشورهای خارجی و بحث صادرات و واردات است، نبود بستر مناسب برای تعاملات مالی با وجود ریسک بالای این مبادلات انگیزه فعالیت در حوزه های مختلف را کاهش می دهد. 
او ادامه داد:  از سال ۹۲ شرکت دابو صنعت جز اولین شرکت‌هایی بود که در صنعت انرژی، دانش بنیان شد و در این راستا باید فرصتهای مناسبی در مسیر فراهم می شد ولی در عمل این فرصت‌ها مدیریت نشدند که متعاقب آن صادرات بیشتری داشته باشیم.
این فعال اقتصادی توضیح داد: طی سالهای ۹۵ _۱۴۰۰ صادرات و ارزآوری بهینه و خوبی داشتیم، اما بعد از آن، ظرفیتها کمتر شده و به طور مثال کشورهای سوریه و عراق که بازار خوبی برای فعالیت هستند ، ولیکن حمایت‌ها دو طرفه نیست.
رحمانی در ادامه در خصوص برنامه ریزی ها و سیاستهای مدنظر دابود صنعت گفت: سعی میشود در نمایشگاه ها  یک یا دو محصول جدید ارائه کنیم ، مثلا امسال شرکت وابسته به دابو صنعت پنج محصول جدید داشته است که یکی از این محصولات دیگهای آب گرم چگالشی بالا است که در حال حاضر تکنولوژی برتر دنیا هست و همچنین دیگهای چدنی و فولادی نیز از دیگر محصولات شرکت به شمار می آیند.
مدیر ارشد شرکت دابو صنعت یادآور شد:  دو‌ محصول دیگر از این شرکت، محصول ادمیرال گاز و کاپیتال گاز و‌گازوئیل هست که به بیمارستانها و مراکز نظامی که سوخت بای پست نیاز دارند تحوثل می شوند.
 وی  گفت: شرکت دابو صنعت قراردادی به ارزش ۷ میلیون دلار در خصوص دیگهای بخار واتر تیوب ، به منظور مصرف در نیروگاهها، نفت گاز و پتروشیمی با کشور آلمان منعقد کرد که ارزآوری مطلوبی را به همراه داشته است. شرکت سالانه بین ۱۵ تا ۲۰ محصول با ارزآوری بالا و قیمت بین ۵ تا ۱۵میلیون یورو ارزش مالی را تولید می کند که البته در صورت حمایتهای بیشتر داخلی قادر به توسعه کمی و کیفی تولیدات خود بودیم و ارزآوری خود را به رقمی بالغ بر ۵۰ میلیون یورو افزایش می دادیم. 
رحمانی تصریح کرد: متاسفانه شرکتهای کوچک با مشکلات بیشتری اعم از تامین مواد اولیه، بحث حقوق و مزایا و پرسنلی مواجه هستند و من آرزو دارم با بهینه سازی شرایط برای ادامه تولید شرایط رقابت کمی و کیفی بیشتری در عرصه های مختلف فرام شود تا همگی عادلانه مسیر رشد اقتصادی را شاهد باشیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;