آخرین خبرها از توافقات نظام مهندسی با سازمان ملل

سازمان نظام مهندسی ساختمان با تلاش و پیگیری های مجدانه توانست در بخش ساخت و ساز تفاهم‌نامه هایی با سازمان های بین المللی از جمله سازمان بین‌المللی روابط اقتصادی و شهرهای هوشمند زیر مجموعه سازمان ملل متحد و شورای ساختمان پایدار اتریش امضا کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، در شرایطی که کشور ایران در تحریم قرار دارد و دسترسی به بازار و ارتباطات بین‌المللی به آسانی میسر نیست، مدیریت این موضوع فوق العاده مهم, مسئولیت همه بخش های فعال جامعه از جمله سازمان های خصوصی محسوب می شود.
در همین راستا سازمان نظام مهندسی ساختمان با تلاش و پیگیری های مجدانه خود توانست در بخش ساخت و ساز تفاهم‌نامه هایی با سازمان های بین المللی از جمله سازمان بین‌المللی روابط اقتصادی و شهرهای هوشمند زیر مجموعه سازمان ملل متحد و شورای ساختمان پایدار اتریش امضا کند.
 برنامه شهرهای هوشمند توسط سازمان بین المللی روابط اقتصادی و کمیسیون اقتصادی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۴ پایه‌ریزی و در سال ۲۰۱۹ پیاده سازی برنامه شهرهای پایدار و هوشمند برای توسعه و اجرا در سراسر دنیا آغاز شد.
 در سال ۲۰۲۰ اتحادیه شهرهای متحد حمایت از شهرها در به اشتراک گذاشتن دانش پشتیبانی از آموزش های آنلاین و ایجاد بستری مناسب در سراسر جهان برای ملاقات ذینفعان در سطح محلی ملی و بین المللی تاسیس شد.
 اتحادیه شهرهای متحد هوشمند از جهت همکاری مشترک با شهرها، دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، سازمان ملل و بخش های خصوصی در راستای هوشمند سازی و پایداری شهرها بنا شده است.
 یکی از مولفه‌های اساسی اتحادیه شهرهای متحد ارائه یک پلتفرم جهانی هوشمند در راستای پایداری و برای مشاغل شهرها و کارشناسانی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند و برای همسان سازی و مطابقت با نیازهای بخش دولتی طراحی شده است.
 ۱۰ یک برنامه گسترده برای همکاری با یکدیگر و تمرکز بر روی راه حل پروژه های شهری به ارائه مدل های جدید و بهبود یافته برای همکاری دولتی و خصوصی از دیگر کارکردهای این اتحادیه است.
در همین راستا اتحادیه شهرهای متحد با هدف ارتقا و توسعه پایدار و از طریق پلتفرم شهرهای متحد و با هدف اجرای رویکرد پایدار در شهرهای ایران تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی ساختمان منعقد کرد.
از اهداف این تفاهمنامه ها، برگزاری دوره آموزشی حرفه‌ای با موضوع شهرهای هوشمند و پایدار برای کارشناسان ایرانی، ایجاد سیستم آزمون برای تایید ارزیابان ایرانی، گواهینامه تایید صلاحیت برای ارزیابان ایرانی، ثبت نام شهرهای ایران و سازمان های ایرانی در پلتفرم دیجیتال اتحادیه شهرهای متحد به عنوان عضو و صدور گواهی عضویت از اتحادیه شهرهای متحد اعلام شده است.
ارزیابی شهرهای ایران و سازمانهای ایران براساس برنامه شهری متحد، صدور گواهینامه برای شهرهای ایران و سازمان های ایران از سازمان ملل، برگزاری کنگره ها و سمینارها ملی در زمینه شهرهای پایدار و هوشمند در ایران، برگزاری تورهای آموزشی با بازدید از شهرهای پایدار و هوشمند در اتریش یا سایر کشورها برای کارشناسان ایران، استفاده از تاییدیه کارشناسان ایرانی در ارزیابی پروژه‌های ایران، از دیگر اهداف این تفاهمنامه ها است.
 این در حالی است که پیش از این هنگام ثبت نام در سایت های بین المللی برای مثال جهت آزمون ها و دوره های آموزشی معتبر نام ایران حذف شده بود و یا در نحوه پرداخت شهریه با مشکل مواجه می شدیم.
به دنبال امضای این تفاهم نامه ها از اولین اقدام اجرایی در ایران, دوره تربیت مدرسان رسمی و بین المللی ساختمان پایدار با هدف ارتقای دانش اعضای این سازمان بود که به صورت آنلاین برگزار شد.
 این دوره ها با هدف ارتقای دانش اعضای این سازمان با حمایت‌های بین‌المللی برگزار می شود که علاوه بر رفع تمامی مواقع از جمله موانع از جمله حجم سفر به کشورهای مرجع، هزینه های دوره و آموزش و آزمون نزدیک به ۵۰ درصد نسبت به شهروندان اروپایی ارزان‌تر شده است.
 گواهینامه صادر شده پس از قبولی در آزمون رسمی و بین المللی ارزش شغلی داشته و افراد چه در داخل و چه در خارج از ایران به عنوان مدرس رسمی اجازه فعالیت دارند. در این راستا مقرر است در خصوص انتقال دانش شهرهای پایدار هوشمند به ایران به منظور دستیابی به اهداف توسعه پایدار، اولین دوره آنلاین آموزشی مدرسان شهردار پایدار شهرهای پایدار هوشمند سازمان ملل متحد با همکاری سازمان بین المللی روابط اقتصادی به صورت آنلاین طی سه روز برگزار شد.
شرکت کنندگان در این دوره  پس از قبولی در آزمون، از سوی آکادمی شهرهای متحد و وابسته به سازمان ملل گواهینامه رسمی بین المللی دریافت خواهند کرد، ضمن اینکه این گواهینامه اجازه تدریس را به عنوان مدرس بین‌المللی به مخاطبان خواهد داد.
 همچنین آکادمی شهرهای متحد برای افرادی که توسط این مدرسان آموزش دیده باشند گواهینامه صادر خواهد کرد.
منبع نظام مهندسی کشوری
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;