آخرین اطلاعات از برگزاری آزمون نظام مهندسی ساختمان

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی طی روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ شهریورماه در سراسر کشور و در ۸۷ شهر خبر داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی خبر داد.
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان گفت: مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی در هفت رشته در صلاحیت‌های طراحی، نظارت و اجرا، کاردان های فنی ساختمان در شش رشته کاردانی، تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی، صلاحیت کارشناس ماده ۲۷ در هفت رشته مهندسی و دو آزمون فوق تخصصی «طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان» و «ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی» طی سه روز و در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ شهریور به طور همزمان و هماهنگ در سراسر کشور در ۸۷ شهر و ۱۴۷ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.
مانی‌فر ادامه داد: در این دوره از آزمون‌ها در مجموع ۲۷۶ هزار و ۵۵۸ نفر مهندس، ۲ هزار و ۱۵۸ نفر کاردان فنی، یکهزار و ۶۰۲ نفر معمار تجربی و ۲ هزار و ۲۳۰ نفر کارشناس ماده ۲۷ ثبت‌نام کردند که ۷۹ درصد آنها را آقایان و ۲۱ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی استان تهران را با مشارکت ۴۶ هزار و ۹۴۰ نفر دارای بیشترین دواطلب و استان بوشهر را با ۲ هزار و ۲۱۰ نفر دارای کمترین تعداد داوطلبان برشمرد.
مدیرکل دفتر مقررات ملی وکنترل ساختمان یادآور شد: در هر دوره از آزمون‌ها بیش از ۴ هزار سوال برای ۳۱ تخصص در ۶۷ دفترچه در گروه‌های A، B، C و D ساماندهی می‌شوند که این حجم از تنوع و تعداد سوالات تخصصی همراه با فرمول‌نویسی و ترسیمات فنی متعدد با هیچیک از ازمون‌های حرفه‌ای کشور قابل مقایسه نیست. همچنین این دوره از آزمون‌ها با مشارکت و حضور مستقیم بالغ بر ۵۰ نفر از اساتید خوش‌نام دانشگاه‌ها تحت نظارت مستمر طراحی شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;