آخرین اخبار از آتش سوزی وزارت نیرو

گاز ۲۰۰ مشترک اطراف ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو قطع است

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به آتش‌سوزی ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو، گفت: برای ایمنی بیشتر شرکت ملی گاز ایران، گاز ۲۰۰ مشترک اطراف این ساختمان را قطع کرد.


مجید بورجارزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که گاز ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو روز گذشته به محض آتش‌سوزی قطع شد، افزود: از صبح امروز گاز دو کوچه بالا و پایین این ساختمان که شامل ۲۰۰ مشترک می‌شود برای ایمنی بیشتر قطع شد.


وی به این سوال که گاز این مشترکین چه زمانی وصل می‌شود، اظهار کرد: تا زمانی که فرمانده عملیات مدیریت بحران و آتش‌نشانی به ما اجازه ندهند گاز این مشترکین وصل نخواهد شد.


اورژانس: 9 مصدوم در حادثه آتش‌سوزی ساختمان وزارت نیرو/ انتقال 5 نفر به مرکز درمانی


اورژانس کشور از مصدومیت 9 نفر در حادثه آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو در تهران خبر داد.


به گزارش ایلنا، اورژانس کشور تعداد مصدومین آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو در تهران از روز گذشته تا این لحظه ۹ نفر اعلام کرده است.


از این تعداد ۵ نفر به مرکز درمانی منتقل شدند و ۴ نفر در محل درمان شدند.


۴ آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس مستقر در محل حادثه تا پایان عملیات خواهند بود.


منبع سوختی گازوئیل در ساختمان «برق حرارتی» وزارت نیرو وجود ندارد

 

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: عملیات اطفای حریق ساختمان «برق حرارتی» وزارت نیرو در حال حاضر از طریق تزریق آب در حال انجام است.


محمدعلی نجفی داوری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه حریق در طبقه منفی چهار ادامه دارد و فعلا به هیچ طبقه دیگری سرایت نکرده است، اظهار کرد: کار عملیات ما تمام نشده و دستور اتمام عملیات صادر نشده است و ما تاکتیک را عوض کرده‌ایم و آتش نشانان از طرف دیگری در حال نفوذ به طبقه منفی چهار هستند.


مدیرعامل سازمان آتش نشانی در مورد اینکه آیا مخزن گازوئیل در طبقه منفی پنج وجود دارد یا خیر؟ گفت: اطلاعاتی که از طبقه منفی پنج داریم این است که در آنجا موتورخانه است و منبع سوخت گازوئیلی در آن وجود ندارد. آنطور که به ما اطلاع داده‌اند منبع آب ۲۰ هزار لیتری در طبقه منفی پنج وجود دارد.


مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به اینکه عملیات اطفای حریق ادامه دارد، تصریح کرد: کم شدن دود و حرارت نشانه خوبی است و امیدواریم که در ساعات آینده عملیات با موفقیت به اتمام برسد.


داوری افزود: دستور تخلیه و خروج آتش نشانان به معنای توقف عملیات نیست و سعی کردیم که با ریسک کمتر عملیات را با احتیاط ادامه دهیم.


وی در پایان گفت: با توجه به آنکه سازه ساختمان فلزی است ممکن است که اتفاقاتی برای آن پیش بیاید ولی با مشورت با کارشناسان به این نتیجه نرسیده‌ایم که ساختمان در حال ریزش است و این را تایید نمی‌کنیم.


تشکیل جلسه مسئولان جنب ساختمان حرارتی وزارت نیرو

در پی حریق ساختمان نور حرارتی وزارت نیرو که بیش از یک روز است اطفای آن در حال انجام است، مسئولان دستگاه‌های مختلف در هتل کوثر که در جنب ساختمان نور حرارتی قرار دارد، تشکیل جلسه دادند.


به گزارش ایسنا، سردار مهماندار رئیس پلیس راهور تهران، سردار هداوند جانشین فرمانده انتظامی تهران، عارف نیا رئیس مرکز اطلاع رسانی شهرداری، مسئولان وزارت نیرو، مسئولان آتش نشانی و … در این جلسه حضور داشتند.


به گزارش ایسنا، دقایقی پیش سردار مهماندار رئیس پلیس راهور ناجا نیز در سخنانی کوتاه گفت: مشکل ترافیکی خاصی در این منطقه وجود ندارد.


کاهش درجه حرارت در ساختمان برق حرارتی


مدیر کل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو گفت: درجه حرارت طبقه منهای چهار ساختمان شرکت تولید نیروی برق حرارتی از 400 درجه سانتی گراد در شب گذشته، امروز به 100 درجه کاهش کاهش یافته است.


«میثم جعفرزاده» امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: دیروز درجه حرارت نقاطی در آتش سوزی ساختمان شرکت برق حرارتی به 400 درجه سانتی گراد رسیده بود که تا پایان شب به 250 درجه سانتی گراد رسید.


وی ادامه داد: بر اساس سنجش هایی که امروز انجام شده، حرارت این آتش سوزی به 100 درجه کاهش پیدا کرده است.


مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو دقایقی پیش در ارتباط با وجود مخازن سوخت در این ساختمان نیز اعلام کرد: هیچ منبع سوختی که اشتعال را بیشتر کند در کل 13 طبقه ساختمان شرکت تولید نیروی برق حرارتی وجود ندارد.


وی با بیان اینکه تاکنون در ساختمان تَرَک داشتیم اما تخریبی رخ نداده است، گفت: با این حال تمهیدات لازم برای تخریب احتمالی مورد توجه قرار گرفته و همه ساختمان های اطراف تخلیه شده است.


ساختمان شرکت تولید نیروی برق حرارتی دارای پنج طبقه در زیر و هشت طبقه در روی زمین است که آتش سوزی در طبقه منفی چهار رخ داده است.


به گزارش ایرنا، طبقه منهای چهار ساختمان شرکت تولید نیروی برق حرارتی ساعت 10 دیروز دچار حریق شد.


با وجود گذشت یک روز از وقوع این حادثه، هنوز آتش مهار نشده و آتش نشانان همچنان مشغول تلاش برای مهار کامل این آتش هستند.


اورژانس تهران دیروز اعلام کرد آتش سوزی در ساختمان برق حرارتی هفت مصدوم داشته است.


«محمدعلی نجفی» شهردار تهران با حضور در محل حادثه گفت: با توجه به اینکه دسترسی به محل و کانون اصلی آتش سوزی سخت است، حریق همچنان ادامه دارد و امکان نشست و یا تخریب بخشی از ساختمان نیز وجود دارد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;