آتش در بازار تهران + تصاویر

به گزارش تاسیسات نیوز، آتش سوزی گسترده در فروشگاه ها و انبارهای پارچه و پوشاک، با تلاش چندین ساعته آتش نشانان مهار و کاملا خاموش شد.




همزمان با رخداد این حادثه و تماس شهروندان با سامانه 125، بلافاصله نیروهای 7 ایستگاه آتش نشانی به همراه چندین دستگاه تانکر آب و خودرو حامل دستگاه های تنفسی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 1:28 بامداد امروز خود را به بازار تهران، خیابان 15 خرداد، ابتدای بازار حمام چال، رساندند.




واحد کیانی معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران که به همراه آتش نشانان در محل حادثه حضور داشت، گفت: در یک پاساژ قدیمی سه طبقه که دو طبقه زیر زمین داشت، حدود 100 فروشگاه و انبار با مساحت 8 تا 40 مترمربعی مملو از پارچه، پوشاک و البسه، هر سه طبقه روی زمین آتش گرفته و زبانه های آتش با ارتفاع چندین متری از درب و پنجره های پاساژ به بیرون زبانه می کشید.




وی در ادامه گفت: با توجه به معابر باریک محدوده بازار تهران، نیروهای اولین ایستگاه آتش نشانی کمتر از 3 دقیقه خود را به محل حادثه رساندند و با استفاده از تجهیزات انفرادی، نردبان های دستی و لوله های آبرسانی، عملیات ایمن سازی و مهار شعله های سرکش آتش را آغاز کردند و در مدت زمان کوتاهی، آتش نشانان ایستگاه های دیگر به کمک آنان شتافتند.




معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران، تصریح کرد: خوشبختانه سه نفر کارگر جوان که در هنگام بروز آتش سوزی در داخل پاساژ حضور داشتند بدون آسیب دیدگی از محل حادثه خارج شدند.




کیانی اضافه کرد: با توجه به حرارت بسیار زیاد در محل آتش سوزی و وجود سقف های شیروانی در پاساژ، تعدادی از نیروهای آتش نشانی به وسیله ابزار مخصوص، قسمتی از سقف ها را برش دادند و از آن ناحیه، مشغول مهار آتش سوزی شدند.




وی خاطر نشان کرد: آتش نشانان با تلاش همه جانبه و در یک عملیات نفسگیر، شعله های سرکش آتش را مهار و کاملا خاموش کردند و از سرایت شعله های آتش به قسمت های دیگر جلوگیری به عمل آوردند.




گفتنی است؛ خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از شهروندان آسیبی نرسید و تنها خسارات مالی برجای ماند، همچنین علت بروز این آتش سوزی از سوی کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در دست بررسی است.









انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;