قبل از روشن کردن بخاری‌ها، دودکش‌ها را تمیز کنید

 یکی از عوامل تولید گـاز منوکسیدکـربن در منازل مسکونی پس از روشن کردن بخاریها؛ انسداد مجرای دودکش‌ها بدلیل لانه گذاری پرندگان است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، بابک رمضانی رییس سازمان آتش‌نشانی رشت گفت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی تابستان و نیز استفاده و راه اندازی بخاری‌ها به شهروندان توصیه داشت تا قبل از روشن کردن بخاری و شومینه دودکش‌ها را به درستی بازدید وپاک سازی کنند.

او با بیان اینکه با سوختن گاز طبیعی، بخار آب و دی اکسید کربن در هوا منتشر می‌شود افزود: چنانچه به هر دلیلی احتراق ناقص صورت گیرد موجبات تولید گاز منوکسید فراهم شده و در صورت عدم وجود دودکش استاندارد؛ این گاز مسموم بسیار سریع از طریق ریه‌ها وارد خون شده و جای اکسیژن را گرفته وحتی موجب مسمومیت و مرگ انسان‌ها خواهد شد.

رمضانی با بیان اینکه یکی از عوامل تولید گـاز منوکسیدکـربن در منازل مسکونی پس از روشن کردن بخاریها؛ انسداد مجرای دودکش‌ها بدلیل لانه گذاری پرندگان است تصریح کرد: یکی از شایع‌ترین موارد انسداد لوله‌های بخاری لانه گذاری پرندگان است که پاک سازی آن به راحتی نادیده گرفته می‌شود و یا حتی در بسیاری از هشدارهای ایمنی تذکر داده نمی‌شود.

رییس سازمان آتش‌نشانی رشت  گفت: از تمامی شهروندان خواستاریم قبل از روشن کردن بخاری‌ها نسبت به رفع نواقص اقدام کرده تا بواسطه بی توجهی شاهد آسیب‌ها و یا مرگ خاموش نباشیم.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;